Min egna lilla vrå

Its friday..

Posted on: juli 1, 2011

Satte mig framför tv:n idag för att äta lunch och där var Oprah show…där i soffan satt Marie Osmond och pratade om sin son som begått självmord..hon pratade om sin sorg..hur hon gått vidare i livet…som ensamstående mor till 8 barn ..även om en inte längre fanns i  livet så  fanns han för evigt i hennes hjärta…så hon hade fortfarande 8 barn..  hon berättade om sin svåra skiljsmässa från en man som slog henne och som hon bröt upp med efter 20 år…jag kunde inte sluta titta utan satt fängslad kvar tills programmet var slut…hennes sons önskan var att hon skulle träffa en ny man och få bli lycklig igen men än var hon inte redo för ett förhållande..men kanske senare..hennes budskap till alla var att alla har rätt till ett egenvärde…ett eget liv! 

I slutet sjöng hon en hyllningssång till sin son…och jag grät!

 

 

 

4 svar to "Its friday.."

Åh..Vilka livsöden det finns.Jag hade velat se det programmet.Underbart vacker sång…

Tack för omtanken Otto.Det kommer att bli en tuff sommar,med en begravning att ordna och sen med mina behandlingar..Rädslan över att inte orka..Att bli av med håret..Och att må pyton..Är orolig över hur det kommer gå med behandlingarna då jag ingen mjälte har…Mycket som tynger just nu..

Men jag får väl köra med ”positiv thinking” Om det blir en varm sommar så är det ju skönt med en luftig frisyr::hehehe..Alltid något 😉

*mera goa kramar*

För många människor är livet hårt och man tvingas gå igenom svåra saker och det kan vara svårt att finna meningen med allt som sker …men man blir stark av motgångar…av någon konstig anledning så klarar man av mycket mer än vad man någonsin kan tänka sig då man är mitt i allt elände.

åh lilla Ullis du verkar få en tuff sommar …visste inte att du skulle genomgå något så jobbigt…jag är ledsen för din skull …bra att du kan tänka positivt…så sa även Marie Osmond att positiva tankar hjälper en att komma över svårigheter om inte så underlättar det att ha ett positivat tankesätt…synd att du inte såg programmet…det bästa som kommit till mig på länge …det gick rakt in i mitt hjärta…en liten tröst i mitt i mitt egna lilla helvete.

Många varma styrke kramar till dig Ullis…

Blev nyfiken och läste på lite om henne… hon har tydligen gift om sig med sin förste make… =0)

Hemikram ♥

Va undrar hur gamla avsnitten är när vi ser dem här i Sverige?
Så hon har gift om sig med den misshandlande maken..det har jag svårt att förstå? Eller har hon varit gift mer än en gång?

Hon pratade om hur svårt hon haft det i alla år…och att hon inte var redo för en ny man…och hur tufft det var att vara ensam mamma..ett mycket gripande program..

Ottokram ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
