Min egna lilla vrå

Sommarfrulle

Posted on: juni 29, 2011

Jag är ingen frulle människa…har ingen direkt matlust då jag är nyvaken..utan måste vara uppe ett tag innan jag kan käka nåt..så jag börjar oftast min dag med en balja kaffe så oxå idag..det behövs kaffe för att vakna till…flera koppar går det åt
Efter någon timma kan jag tänka mig att tugga i mig något…man behöver ju lite energi för att orka ta itu med allt som ska göras…vissa dagar som igår tex då jag skulle till tandläkaren 08:10 var jag ju tvungen att tugga i mig något …då blev det en ost macka o kaffe…idag blir det lite godare frulle …ost och skinkmacka med jordgubbar och mascarponeost…smaskens…annars brukar jag äta jordgubbar med mjölk  eller gräddfil…och äter jag dem som mellanmål passar glass alldeles ypperligt.

 

 

 

Jorgubbar och glass skulle jag kunna leva på så här års…mina två absoluta sommarfavoriter.

Jordgubbar med mascarpone ost kommer inte långt efter….nu är jag redo för dagens göromål!

SES!

16 svar to "Sommarfrulle"

Åh, mascarponeost är ju så GOTT!
Hoppas att dagen blir bra! Kram

God morgon där …har du käkat frulle än? jag är sen idag men så ska det vara då man har semester…
Min dag blir nog bra hoppas jag där i min brassestol på stranden.

God fortsättning på din sommardag…
Kram

Jag har också alltid haft svårt att äta direkt jag vaknar.
Sen jag fick diabetes är jag tvingad att göra det ändå.
Och det är jättejobbigt.
Jag har aldrig ätit mascarpone till jordgubbar.
Ska prova det, det låter gott.
Ha en fortsatt bra dag! =)

Testa det är jättegott..digestivkex jordgubbar och osten..mums!
jag måste vara uppe en stund..kan inte äta direkt är inte hungrig helt enkelt..förstår att du måste få i dig något då du har diabetes..men räcker det inet med att ta ett glas röd mjölk först på morgonen då du vaknar…och vänta en stund med frukost tills du är hungrig?

Stor varm svettig kram från Otto

ser mumsigt ut ..men otto ..har du både ost å skinka på mackan ..hehehe …kram

Attans då att du såg det…klart man ska ha både och…plus en balja kaffe…

kram

Mascaponeost är gott till vissa rätter.

En balja kaffe innan frukost kör jag med också :-). Kommer inte igång utan kaffe på morgonen.

Hoppas du har haft en fin dag idag. Önskar dig en fortsatt skön sommar!

Kram!

Hm den är snarlik philadelphia osten men är mer krämig och god…

Jo jag är nöjd med min dag på stranden…du då?

kram lilla pingla

Jordgubbar! ♥
Nu vattnas det i munnen. 😀
Mascarponeost har jag aldrig smakat. Måste testa!Tack för tipset.
Kram, kram / Rozie

ja testa det är supergott…om man är sugen på godis kan man doppa jordgubbarna i vit smält choklad…Mmm!

Kramelikram

hörru klösis, självklart man har både ost och skinka på mackan 😉

först en kopp kaffe, sen frulle av något slag. gärna 10% yoghurt toppad med en nötblandning och kanske lite honungsringel över.

Jag läste rubriken till ditt inlägg och fick en ”sommarplåga” i huvudet, fast med andra ord.

Sommar frulle hej hej
sommarfrulle

Självklart Epazote annar blir det ju ingen ost och skinkmacka…
Mm din frulle låter gott…jag får nog ta och göra min honungsmusli..med nötter i…det var länge sedan.
hihihi ja vilken sommarplåga du hittat på…sommarfrulle hej hej!!

ha en bra dag nu i solen…jag sticker snart ner till vättern.
kramelikram

Jag har aldrig smakat Mascarpone, men får tänka om lite från min standardfrukost med filmjölk och K-special – låter gott i alla fall!

Ja Britta lite får du allt variera dig…men jordgubbarna kan ätas som mellanmål eller bara som godis om man är sugen på något gott…passar ypperligt på en ostbricka.

Kram och ha en skön dag i solen

Jag måste testa… =0)

Hemikramar ♥

ja gör det..jorgubbar är gott…idag består min frulle av gräddfil och jordgubbar…

Ottokram ❤

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
