Min egna lilla vrå

En dag på stranden

Posted on: juni 29, 2011

Ja det blev det idag..en skön dag vid vätterstranden i brassestolen med Lisbeth Salander…ja jag hann läsa flera kapitel då jag låg där i solen …fick flytta mig flera gånger eftersom solen gömde sig bakom lövverket på det det stora trädet jag satt vid …helt  alena…nja inte helt ensam men där jag satt var jag själv. Våran playa är stor och rymmer många så jag kan säga att stranden var välfylld bortåt..guva skönt att sitta där i solen jag som inte brukar ha ro att var stilla så länge..men det var alldeles lagomvarmt o så fläktade det lite gott…sjöbrisen svepte in över land..jag satt där i flera timmar…och läste, drack bubbelvatten och åt melon.

Ända tills svetten rann om mig och jag började känna att nääe det blir nog till att ta ett dopp ändå..jag är en badkruka kan jag meddela ..så det sitter långt inne innan jag badar…men idag tog jag faktiskt mod till mig och gick i…visst jag stod ett tag  innan jag doppa mig …och jag simmade inte …ett riktigt kärringdopp blev det…men det räknas så idag har jag badat…gisssar att temperaturen i badet låg på sisådär 16-18 grader…jag brukar vänta tills det blir minst 20..innan dess badar jag inte ..så idag har jag nog slagit personligt rekord…

Imon siktar jag på att inta stranden igen…om det blir väder!

Var en stund hos lilla mor och tog en sen eftermiddags promenad…vi gick långt idag halvägs in till stora staden..ja ända till vättersnäs…till sannabadet…där kan man komma riktigt nära vattnet med rullstolen…ja så nära att mamma nästan kan få känslan av att hon skulle kunna ta sig ett dopp..hon som då hon var frisk inte skulle tveka en sekund som jag …att doppa sig…vi prata om det idag…och jag sa att jag trodde  hon skulle simma som en fisk om hon bara fick tillfälle…hon som simmade 1000 meter flera gånger i veckan ett tag …det är synd att hon inte kan känna att vattnet det kalla sköna omsluter hennes kropp och vi sa att många baddräkter har det gått åt genom åren..jag fattar inte att jag blivit en sån badkruka…

Där satt vi en stund och lyssna på vågornas klukande mot stranden innan vi åter vände hemmåt…1 1/2 timme var vi ute och då vi kom tillbaka var porten låst och de hade redan  ätit kvällsmat, kräm och mjölk sill och ägg…

Mamma fick sitta på balkongen och äta…och senare skulle hon få vattenmelon, jordgubbar, digestive kex och mascarponeost som jag haft med mig…och lite vin fanns det k´var i flaskan det bad jag dem servera till detta…lite smaskigt ska man väl ha fastän man bor på hemmmet.

Väl hemma igen kördes det hö så det stod härliga till  så nu är logen fylld och vinterns matförråd är färdigt..skönt!

Nu är jag så trött så trött att jag snart ska slänga mig i säng…jag har semester så egentligen kan jag vända på dygnet om jag vill …ingen dum ide alls för då kommer ju dottern och jag i takt..men imon ska jag upp i vetig tid …redo för stranden igen…för va besviken jag blev då jag kom hem inte ens ett litet streck efter bikinibyxorna …jag som ville ha lite färg på min blekfeta hud…så det blir att pressa lite till imon…utan 10ans solskydd.

SES!

2 svar to "En dag på stranden"

ni har de för gott mamma din å du ..nästa gång får du ta med en liten balja å ta vatten i den så kan hon sitta å plaska lite eller sätta ner fötterna 🙂 hoppas de blir många sånna hära fina dagar i sommar
kram

Hoppas att sommaren fotsätter utan en massa regn så vi kan ta våra promenader…annars får vi ta färdtjänst till köpcentret och strosa lite där då…
Tänk va mamma har badat innan hon vart sjuk…synd tror att hon skulle kunna ta simtag ..det sitter ju i ryggmärgen ändå…har du lärt dig cykla så kan du det …
kram klösen

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
