Min egna lilla vrå

Idag ser jag lite annorlunda på tillvaron

Posted on: juni 24, 2011

Igår var det ju,som ni kanske har förstått ingen bra dag alls..men idag ser jag lite klarare på tillvaron…igår var det nattsvart…men jag påverkas så av det som sker runt mig och jag tar åt mig eftersom jag är känslomänniska…jag vet att det är så och att jag inte ska bry mig så mycket…men är man känslig så är man.

Hoppas nu att jag ska kunna fortsätta se klart…jag gör ialla fall allt för att inte se suddigt…köpte ett universal medel igår som bör förbättra mina utsikter i det fallet…

Åh va jag ska putsa nu …

Vet att jag borde gå och synundersöka mig igen…och att mina repor i glaset gör att jag ser suddigare…men min skrala kassa säger nej…man vänjer sig vid att se suddigt…jag vet för då jag skaffade mina glas för ca 3år sedan öppnade sig en helt ny värld för mig ..man såg ju till o med regndropparna på grästråna…wow!

Nästan så klart ser jag om jag putsar med detta universal medel…det är sant!

Men allvarligt talat…så ser jag klarare på riktigt idag…de som är ute efter mig..letar en synda bock som vanligt är då de inte själva vill stå för vad de har gjort och inte gjort…men jag säger bara till mitt försvar att allt jag gjort och gör har inget uppsåt..det skulle inte falla mig in att göra medvetet fel…om det sen beror på okunskap eller att jag har mycket omkring mig just …ja det tas ingen hänsyn till….jag har varit ärlig och rak hela tiden …jag har inga avsikter att göra saker värre med mina handlingar…det vet de flesta om…men bevisa det du om du kan!!!

Det är näst intill omöjligt!!!

Etiketter:

6 svar to "Idag ser jag lite annorlunda på tillvaron"

Har ju ingen insyn i vad som händer – men känslan du beskriver känner jag så väl igen från min första riktiga smäll i yrkeslivet där jag blev grymt påhoppad verbalt, så t o m kollegan rusade ut och grät. Det var bara hornen och svansen på damen i fråga som saknades för så mycket galla har jag då aldrig hört på en och samma gång och sågad vid fotknölarna blev jag och ryggen var full av hål efter det. Kommer ihåg att jag bara stod och tittade på henne, helt chockad över vad hon hävde ur sig.

Så här 18 år senare när man ser tillbaka på det så lärde de mig att bli jäkligt vaksam och rädd om ryggen, skanna av personer på ett helt annat sätt och skulle jag höra att människan dött så skulle jag inte sörja. Vet att hon har dåligt samvete för det men jag vill inte se henne på bild ens. Hon dyker upp emellanåt via nya kontakter som visar sig vara bekanta med henne så jag antar att jag lär stöta på henne men so far har jag klarat mig :). Det fanns grundförklaring till varför hon reagerade som hon gjorde (dock anser jag att man håller isär sak och person) och det kan jag säga att illgrön svartsjuka är INTE att leka med… man har inget att sätta emot…jag fattade nada, men det är en helt annan historia som vi inte skall ta här och nu.

Men som sagt, känslan av att bli påhoppad för saker man gör med goda avsikter och någon passar på att hoppa på en är jag allt för bekant med och känner med dig. Gäller bara att ha bra folk omkring sig som fångar upp en när det svajar. Min familj är ovärderlig i det fallet.

Kram och Trevlig Midsommar!

Usch ja man blir chockad när man blir oprovocerat påhoppad när man inte vet vad man har gjort för fel..det har hänt mig med några gånger …man börjar undra varför och om det är något fel på en…jag har kommit på att många tycker jag är för ambitiös i det jag gör och det tål inte alla…
Tråkigt att du varit ute för en sån människa…men många gånger är det de själva som har dåligt samvete för något eller så känner de att man trampat in på deras revir…avundsjuka och girighet att inte kunna unna andra framgång tex kan det bero på…invecklat det där.
Tur att du kommit vidare ialla fall jag är mitt upp i mitt jobbiga…som har med dödsboet att göra…det tar aldrig slut …det har gått ett halvår nu sedan pappa dog och jag vill ha ett avslut så att jag kan sörja ifred, ta hand om mamma och se framåt.

Jag har oxå som tur är en familj och släkt som stöttar….

kram och ha en glad go midsommarhelg

alltid trevligt att se bra ut 😉

såg din kommentar om grytlapparna.
bara hojta om du vill lägga en beställning och vilken färg/frukt du önskar.

ha en fin midsommar
kram

hahaha att se bra ut är ju trevligt eller hur? 🙂

jag hojtar till om både grytlappar och väska då det är dax.

Ha nui en go och glad midsommar
kram

Att se klart är alltid bra. Det gäller både i det ena och det andra sammanhanget 🙂
Önskar dig en fin midsommarafton!
Kram

Absolut…och även som epazote skrev är det ingen nackdel att se bra ut! 🙂

Midsommarkram ..ha en go och glad helg

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
