Min egna lilla vrå

Så till det andra då…

Posted on: juni 13, 2011

Nere vid vår sommarhage ligger det ett ödetorp…innan ägdes det av ett gammalt par som skötte det exemplariskt…de var över 90 då de bestämmde sig för att sälja sitt sommarställe..

En medelålders dam köpte så torpet…var där mycket första sommaren och byggde även en liten alpstuga med loft på tomten att bo i medans det gamla huset renoverades…hon var där 1, 2 möjligtvis en tredje sommar..sen har vi inte sett röken av henne..man undrar ju vad som hänt…man kan ju inte bara gå upp i rök ej heller glömma att man äger ett litet torp på landet…för mig är det en gåta.

Det är numera helt igenväxt…

Genom denna grind har då ingen bil körts in på länge…tror knappta tt den går att öppna längre.

Fick så för mig att jag skulle ta mig fram till den lilla nybyggda alpstugan…inte så nybyggd längre men eftersom ingen bott där så kan man tycka att den är ny…men även den börjar förfalla…

Gräset når mig ända upp i armhålorna då jag sakta tar mig fram …och på vissa ställen ligger gräset och där har säkert ett rådjur eller en älg legat och vilat sig..

Närmar mig med stormsteg..

följ fortsättningen imon…nu ska jag till jobbet.

 

Etiketter:

18 svar to "Så till det andra då…"

såå fina ställen ..att inte folk säljer de då till de som vill underhålla å sommarbo där ..mysko
kram

Visst är det mysko…
kram

Ni vet inte vad hon heter och bor/bodde så ni kan kolla om hon finns med på http://www.birthday.se ??

Så här års är det vackert med sådana ställen men det är ju jättesynd att det bara får stå…

Vet tyvärr inte vad hon heter…men det borde gå att ta reda på tycker jag…

Läskigt, tänk om hon är där?
Akta dig i morgon.
Pepparkakshuset haha
Kram 🙂

Usch då tänk om hon finns i det röda huset där har jag ju inte kikat in…

VA du skräms…pomperipossa kanske bor där….
Kram 🙂

Det är sorgligt när man låter allt bara stå och förfalla på det där sättet.
Hon kanske har blivit sjuk eller ännu värre, avlidit.
Konstigt att ingen annan tagit över.
Ett riktigt vardagsmysterium för dig att lösa.
Spännande!
Kram =)

Hm men det är inte säkert att jag kan lösa mysteriet…men jag ska försöka..någon måste ju veta vad som hänt ägarinnan.
Konstigt är det hela som sagt.
kram

Det verkar jättekonstigt att det bara står där och förfaller. Tänk om det är ett hus som är helt utan ”ägare”? Om den tidigare ägaren har avlidit och ingen känner till dess existens? Lite nyfiken blir man allt…

Vi vet ju att huset såldes till denna dam..jag har pratat med henne…och kommer ihåg hur hon ser ut men har inget namn.
Eftersom hon byggde den lilla alpstugan var det ju tänkt att hon skulle vara där en hel del och renovera det lilla röda…

Usch så sorgligt… *skakar på huvudet*

Hemikram

Jättesorgligt..men kanske kan komissarie otto lösa fallet.

Ottokram

Spännande! Vi hyr ett gammalt torp som vi bor i på somrarna. Känns som att vara i en bit historia. Det känns viktigt att sådana gamla hus får finnas kvar. Vet flera som blivit rivna för att ingen tar hand om dem och de förfaller. Mycket synd!

Visst ..kanske är detta ett gamalt soldattorp…synd bara att ingen är där..de förra ägarna skötte ju det så bra….

Oj vad fint , ett så fint ställe glömmer man nog inte bort ,, något har nog hänt hon kanske blivit sjuk eller nåt ? 😦 Trist !

Kraamar

Så tror jag med Ewa att något hänt damen. Läskigt tänk om hon liogger någonstans på ägorna…
Men nääe då skulle hennes bil stått där…

Kraaam

Idylliskt, ett ställe som jag skulle älska att bo pà…

Mycket skrivlust skulle det ge mig iaf… Men trist att det har förfallit sà, man fràgar sig ju vad som har hänt med damen ifràga…

Kram

Hm där är lugnt och skönt…men på kvällarna är det mycket knott …kanske tålde inte damen alla flygfän…våra hästar kan inte vara där då det är som värst.
Jag ska luska vidare på fallet med ödetorpet jag och kanske att jag löser det..har trott varje sommarf att nu kommer nog någon dit och röjer …men inte..
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
