Min egna lilla vrå

Madonna…boktips!

Posted on: juni 9, 2011

Jag är en riktig bokmal…har alltid läst mycket och då menar jag flera böcker i månaden …lånade mycket på bibblan ett tag och då jag var tonåring fick jag fråga om de hade något nyinkommet för jag hade typ läst alla ungdoms böcker på hyllorna…även som vuxen lånade jag böcker men helst så vill jag äga böcker..speciellt böcker som jag gillar…jag har massor av böcker de får inte plats i bokhyllan längre utan en hel del ligger nedpackade i kartonger…rensar ibland men oftast läggs de tillbaka igen i tryggt förvar.

När yngsta dottern var liten och låg mellan oss i sängen blev hon alltid nyfiken på boktitlarn i hyllan och frågade va den och den boken handlade om…jag berättade och berättade och hon lyssnade …och frågade igen nästa gång om jag inte kunde berätta igen…så höll vi på och det var som spännandegodnatt sagor för henne …minns att hon gärna ville höra om syskonen  som blev inlåsta på vinden av sin elaka mormor…de läste jag oxå med spänning…läste ut en började på nästa direkt…hela serien i ett svep.

Nu läser jag inte lika frenetiskt som då mest en stund innan jag ska sova och på natten då jag vakar…nu läser jag en bok om Madonnas liv skriven av hennes yngre bror …spännande ..madonna var min stora idol på 80 talet…en stor insirationskälla både modemässigt och musikmässigt…älskar hennes låtar…

Här är hennes allra första singel everybody

Här är boken

Tänk att hon håller på ännu…

Igår kväll fick jag denna bok i min hand

En gumma på hemmet rekommenderade den…och ville att jag skulle läsa den…den ska vara rolig men hon såg inte det roliga med den..den roligaste bok på länge ..enligt många.

Får se ska läsa den på semestern är det tänkt…den handlar om en hundraåring som rymmer från äldreboendet och ger sig ut på äventyr…får se om det faller mig bättre i smaken än gumman på mitt jobb.

Har ni några boktips som ni kan dela med er?

Etiketter:

14 svar to "Madonna…boktips!"

Äntligen kom fölet! 28 dagar över tiden

🙂 hoppas att allt gick bra!
Kram

Hej!

Äntligen har jag hittat din nya blogg! Jag har flera boktips till dig. Alla John Irving:s böcker, bl a Garp och hans värld, Ciderhusreglerna, En bön för Owen Meany, Sista natten i Twisted River m m (kommer inte ihåg alla titlar). Jag har läst alla hans böcker, men läs dem i rätt ordning. Också en författare som har en riktigt häftig fantasi, var får han allt i från!!!

Flyga drake och Tusen strålande solar med Khaled Hosseini, suveräna böcker, men sorgliga. Nyttigt att läsa hur människor har det i andra delar av världen.

Blixt Jackson öden och äventyr, Eddies oäkting, Den goda grannen, Någonstans söderut – William Kowalski är en underbar författare. Han skriver annorlunda böcker, man vet aldrig vad som kommer att hända.

Lämna världen, Förändringens vindar, Den andra kvinnan, Den gåtfulle fotografen, Ett alldeles särkilt förhållande – Douglas Kennedy är en mycket bra författare.

Sist och inte minst, Moonwalk – med Michael Jackson. Den sträckläste jag mer eller mindre. Hans liv och leverne är lättare att förstå när man har läst boken, och allt ska man inte tro vad massmedia har berättat i skvallerblaskor. Sorgligt att han dog. Han var min största idol.

Listan kommer från en riktig bokmal!

Givetvis Nalle K

Hej!

Äntligen har jag hittat din nya blogg! Jag har flera boktips till dig. Alla John Irving:s böcker, bl a Garp och hans värld, Ciderhusreglerna, En bön för Owen Meany, Sista natten i Twisted River m m (kommer inte ihåg alla titlar). Jag har läst alla hans böcker, men läs dem i rätt ordning. Också en författare som har en riktigt häftig fantasi, var får han allt i från!!!

Flyga drake och Tusen strålande solar med Khaled Hosseini, suveräna böcker, men sorgliga. Nyttigt att läsa hur människor har det i andra delar av världen.

Blixt Jackson öden och äventyr, Eddies oäkting, Den goda grannen, Någonstans söderut – William Kowalski är en underbar författare. Han skriver annorlunda böcker, man vet aldrig vad som kommer att hända.

Lämna världen, Förändringens vindar, Den andra kvinnan, Den gåtfulle fotografen, Ett alldeles särkilt förhållande – Douglas Kennedy är en mycket bra författare.

Sist och inte minst, Moonwalk – med Michael Jackson. Den sträckläste jag mer eller mindre. Hans liv och leverne är lättare att förstå när man har läst boken, och allt ska man inte tro vad massmedia har berättat i skvallerblaskor. Sorgligt att han dog. Han var min största idol.

Listan kommer från en riktig bokmal!

Givetvis Nalle K

Det var många tips på en gång..har läst en hel del på din lista Hosseinis böcker…även några Irvings…tyack för tipsen!

Michael Jackson är oxå min store idol liksom Madonna…har läst MJ bok flera gånger…vilket människoöde…så sorgligt så att han skulle behöva dö…

Jag har även läst böcker om Elvis ..ännu ett tragiskt liv…som lite påminner om MJ:s ..som till o med gifter sig med Lisa Presley…så deras liv flätades samman ..
Älskar Elvis röst…lika så MJ:s ..de var unika!
Hahahaa Nalle K…tänk att du hitta mig till slut ändå…om du visste vad läsare
jag har tappat pga av att AB slängt ut oss..trevligt att ses igen…

Nu är det på tiden att du startar en egen blogg Nalle…. 🙂

Läser inget just nu. Men senaste boken jag läste var Camilla Läckbergs Fyren. (eller hette den fyrvaktaren?)
Den var riktigt bra faktiskt. =)

Jag har läst några av henne oxå …de är bra…
Jag kan inte säga att jag läser mycket just nu…men jag har alltid en eller två böcker på gång…

Det var festligt att höra hennes låt =0)

jag hinner inte läsa böcker just nu… jobbar med att rädda bloggen =0(

Hemikram ♥

oj importerar och exporterar du ännu?
Böcker är lite en flykt från verkligeheten för mig…man får vara med om mycket i böckernas värld…spännande!

Ja, eftersom alla videoklipp försvann under exporteringen, så får jag lägga in dem alla ett efter ett manuellt…

Hemikram

Åh jobbigt…tur att jag inga videoklipp behövt exportera…Det måste ta en hel del tid att gå igenom…men vissa bilder försvann för mig…vet inte om jag orkar lägga ner mer tid på det nu…nu är jag här och får se framåt..harv ändå lyckats få med det mesta…
Kram stor otto kram

Om du exporterar om filen och klickar i rutan ”exportera bilagor” så kommer bilderna med…

Hemikram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
