Min egna lilla vrå

Jaha

Posted on: juni 7, 2011

En ny solig varm dag har grytt om än lite disig…känns nästan som om man vore utomlands..där brukar det vara så där om mornarna…lite disigt och väldigt varmt…vindstilla!

Det är härligt..sitter här vid datorn med balkongdörren vidöppen och myser…våran övervåning är som en bastu för vi har ingen vind…gillar man inte det så kan man ner en trappa så är temperaturen mer behaglig…vi har sovrummen nere och det är en väldans tur det…för annars hade vi fått sova på balkongen…äldsta dottern hade sovrum uppe…hon fick göra så…eller dra ner en madrass och sova i hallen nere då det var som varmast.

Jaja idag ska jag uträtta lite ärenden..banken..hämta pengar till hästarnas nya skor och ringa några samtal..ett viktigt som jag gruvar mig lite för..men jag måste ta mig i hampan och få det gjort…vet inte varför det ska vara så svårt att ta sig till telefonen…så har jag alltid kännt…ett motstånd att slå nummret…men vad kan hända…när man fått det avklarat är lättnaden stor..så snart ska jag ringa det har jag bestämt mig för …idag ska jag ringa …ibland då man ängtligen har tagit mod till sig så får man inte tag i personen man söker ..lite snopet och så går det ett tag till innan man ringer upp igen…det förhalas ett tag till och man fasar inför nästa gång.

Visst är det larvigt…jag en medelålders tant borde väl inte känna så här…hahahah…åldern spelar nog ingen roll..och det där med att man lär sig och utvecklas så länge man lever stämmer då inte in på mig…jag får nog gå tillbaka till barndomen för att reda ut min telefonångest…kan inte komma på varför jag inte tycker om att ringa viktiga samtal…

Mobiltelefonen har blivit min räddning…jag sms ar hellre än ringer…kort, enkelt och konsist …men ibland så bör man ringa …för skrivna ord kan missuppfattas..och att sms a chefen ser ju lite konstigt ut ..nä nu ska jag ringa det där förhatliga samtalet..

SES!

 

8 svar to "Jaha"

hoppas du får svar å får undan de dära samtalet ..finns inget värre än när man har sin to do lista å massa samtal som man ska gå igenom å så svarar de inte …morrr
ha en fin dag i de varma vädret
kram

Nääe du inte svara chefen då jag ringde …typiskt!
Kraaam

Jag är färdig med mina bankärenden idag.
Pappas dödsbo som har tagit en evinnerlig tid, men varför skynda tycker alla om det inte är jag då som är sen tydligen? Ja det där är ett annat spel!
Ja det kan bli fruktansvärt varmt på övervåningar och det hjälper föga med myggfönster.
Önskar dig en skön dag 🙂
Tandläkarbesök här kl 16.
Kram

Jag har några bankärenden till innan min pappas dödsbo kan avslutas…jag vill skynda på men det går inte fortare för att jag blir frustrerad och otålig…
Men snart ska det vara klart…
Min dag har varit svettig…tropisk värme här och åska som mullrar långt borta…
kram

Hej Otto-vännen!

Jag älskar låten du har till ditt tidigare inlägg!!, visst gör dom den bra tillsammans!. Har mått dåligt några dagar så jag vill titta in till dig. kramiz från Sarah

Ja de gör den bra…
Jag mår som jag förtjänar känns det som…usch va jobbigt det är vissa dagar…
Kul att du kikar in ibland..jag är själv dålig just nu på att besöka andra..jag läser då jag orkar och hinner med…skriver av mig mestadels.
Kram sarahmara vännen

Känner igen mig själv i obehaget du beskriver inför vissa telefonsamtal. Jag reagerar likadant emellanåt.

Hoppas att du fått det avklarat nu. För lättnaden och glädjen efteråt är alltid så skön.
Kram!

Usch ja har ringt 4 samtal idag och kommit fram på ett enda…det viktigaste med chefen sket sig så nu får vi se om jag kommer fram imorgon då…
Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
