Min egna lilla vrå

Release me

Posted on: juni 2, 2011

Good mooorning everybody!!!

Jaha en ny dag har grytt…hua va dagrna går fort …livet verkar gå fortare och fortare ju äldre man blir….det snurrar på rejält där  ute nu och jag kan känna att jag vill sakta ner hjulet lite när jag betraktar livet. Med en  stor stoppskylt skulle jag vilja stoppa hysterin…

Tänk om man kunde skrika freeze och allt stannade upp så alla hann tänka efter lite va de håller på med …tycker att alla springer runt som yra små råttor…utan att någonsin hitta dit de ska…fast jag vet att alla har ett mål i livet eller jag tror det i alla fall..

Det är ganska läskigt…att se allt runt ikring snurra på…när man själv bara vill sakta ner…och leva mer här och nu…i nuet…hur sjutton ska man hinna det när man bara springer fortare och fortare för att hinna med allt…usch ja jag kan inget göra åt det, jag kan bara se på och försöka att leva mitt liv på bästa sätt…men det är svårt för det är lätt att ryckas med av bara farten…

Många tycker nog att Agnes är perfekt…but nobodys perfekt!

 

Etiketter:

14 svar to "Release me"

Så sant du skriver, man försöker ihärdigt sakta ner, men omgivningen bara rusar på, och det är inte lätt att inte haka på det tåget.
Nä Otto vännen, vi kör vårt race, det vinner vi i långa loppet på.

varma soliga kramar

Ja jag kan bli galen på snurret…alla springer runt runt hit och dit i ett enda virrvarr. Vi är ju som en enda stor myrstack…ibland undrar man vad det är för mening ..om detta är det rätta…så jag gör det som känns bäst för mig…
Jag går i slowmotion i jämförelse med alla andra.
Ja Majsan vi kloka tanter kör vårt eget race..även om vi inte ligger längst fram utan går där långt bakom alla irrande myror…så vinner vi…för vi kör inte slut på oss…och om vi skulle vilja så kan vi lägga in en spurt i slutet och gå om allihop.

Kram stor tantotto kram

Här är du ju 🙂

Ja, visst borde man stanna upp, ofta och verkligen vara i Nuet, finna sin rätta väg, tänka över vad man är och gör.

Kram!

Åh där är du… 🙂 Kul att se dig!

Jag försöker leva här och nu… när man varit i väggen 2 gånger så måste man tänka om…annars så kan det gå illa. Man kan ju inte ha tur jämt…och klara sig…
Vill inte hamna där en gång till …så jag har varit tvungen att ändra livsstil…och mår mycket bättre.

Kraaaam

Instämmer fullständigt!
Det gäller verkligen att inte låta sig ryckas med av omgivningens stressande.
Ha en bra dag nu!
Kram =)

Men man känner sig ibland som om man kom från en annan planet..då man bryter invanda mönster…tror man att alla andra upplever en som konstig ..att det syns tydligt att man tänker annorlunda…men jag vet att jag ser ut som vanligt…så dety är bara inbillning.
Omgivningen märker så klart att man ändrat sig…att man inte gör allt som man alltid gjort förrut…och de undrar varför man säger nej… att säga nej blir som ett livselexir en överlevnadstaktik för att orka fortsätta på den nya väg man valt att vandra.

Ha en härlig helg

Kraaaam

Jag har lyckats koppla bort stressen, stroken gör att jag inte klarar av stress alls!
Tack och lov hjälper mig mina närmaste så jag kan koppla av! =0)
Det är svårt att leva i nuet, men det går efter mycket kämpande !

Ha en fin dag!
Kraaam Ru

Förstår att du måste koppla bort stressen lilla Ru…jag kopplar bort så mycket jag bara kan…undviker saker som framkallar stress..
Om man klarar av att leva i nuet så upptäcker man hur det är att leva och vad som är viktigt i livet.
Jag kämpar på liksom du…för det är lätt att falla in i gamla banor.

Ha det gott!
kram

Tack för den fina musiken…

Jag tog en välförtjänt paus i mitt slitande med bloggarna och i morgon åker jag på ”Hembesök” och hjälper en annan bloggare rädda sin blogg…

Skönt att få vila en stund…

Hemikramar ♥

Tack hemi för att du lärde mig lägga in videos…ah om du bara bott närmare mig hade jag ringt Hemiakuten och bett om hjälp jag med…

Stor varm ottokram ❤

Håller med dig om att tiden bara verkar gå allt fortare. Jag skulle gärna vilja ha en nödbroms att dra i då och då… Ha en fin kväll!
Kram

Ja en nödbroms vore då bra att ha ibland…då livet rusar fram likt tåget.

Ha en skön helg
Kraaam

Jag håller med..Det snurrar på och det känns som om man inte hinner med..

När vi åker i nästa vecka så ska jag bara ta dagen som den kommer..Inte planera..Inte organisera..Inte försöka hinna så mycket som möjligt…Utan bara VARA……….

*kramar*

Så skönt ..vet att du ska åka någonstans men inte vart.
Hoppas att du får det lugnt och skönt och lev i nuet ..ta dagen som den kommer och bara njut.

Kraaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
