Min egna lilla vrå

Jag känner att jag lever…

Posted on: maj 30, 2011

Nu har bedövningen släppt och det börjar värka i mina nylagade tänder…har ju varit hos tandläkaren idag…går dit en gång i månaden mer klarar inte min plånbok av..

Min nya tandläkare är fantastisk…jag blir så ompysslad att jag nästa ligger där i stolen och somnar så avkopplande är det då hon ger bedövning, borrar och rensar tandkanaler från karies…rotfyllde min andra och tredje tand idag…den tredje som vi  inte trodde skulle behöva den behandlingen…men när den andra tanden var klar såg man klart och tydligt på röntgenbilderna att det såg lite misstänkt ut…mycket riktigt karies i kanalerna och hela rotsystemet var dött…hur i all sin dar kunde min gammla tandis missa det? Hoppas nu att mina bihålsbekymmer lättar lite då en död obehandlad tand kan ställa till det ordentligt…du har väl hört om Gustav Wasa sa tandis..han hade stor håligheter i sitt skallben…just efter tänder som varit inflamerade och som orsakat bihålsinflammationer..det hade jag ingen aning om… på den tiden kunde man ju inte rotfylla tänder och de röntgade säkert inte heller …de gick ju till smeden om de hade tandvärk och han bara drog ut tänderna som värkte..

Stackars Gustav Wasa vilken tandvärk han måste haft…och ingen hjälp fanns att få …inga penicillinkurer ens.

Tandläkarbesök för mig är spännande då jag äntligen hoppas på att bli problemfri…slippa värken, tröttheten  och kunna fungera normalt igen, börja jogga och motionera  …

När jag var klar idag kändes min överläpp som om jag hade värsta prillan…hahaha..jag som hatar snus…

Nöjd och belåten gick jag därifrån…fast jag fick punga ut med en liten nätt summa för besväret….tror att min pappa är  lika nöjd som jag för idag kände jag av hans närvaro tydligt igen …som jag gjort förr då jag legat i tandläkarstolen…en värme sprider sig i hela min kropp och omfamnar mig. Jag känner mig härligt trygg och omhuldad.

10 svar to "Jag känner att jag lever…"

Vad skönt om det kan få bli bättre för dig!. Är du aktiv här på bloggen eller postar du kommentarer och är kvar på Ab?.
kramiz

Hej Sarahmara..jag är bara här inne och kikar in då och då på AB..men där är det rätt så dött tycker jag..alla verkar ha flyttat …
Snart kommer det att ordna upp sig för mig det vet jag…men inbland tar det en himla tid..så känns det då man är mitt upp i allt.

Kraaaam

håller tummar å tår att de blir super bra med bihålorna framöver
kram

Hoppas hoppas alla tummar hålls för det här med!!
Kram

Men stackars Gustav Wasa då!!

Ligger lite sent i alla svaren, fel ordning också. Men vaddå 😀
Det verkar vara kaos överallt, men det blir kanske bättre en dag.
Ett lite längre svar:
Tandläkare är ett ont måste, precis som glasögon.
Sådant borde vara fritt, men som vanligt sedan jag just köpt nya glasögon för 12000 i dagarna på Synsam. Fick jag reda på att man får 7 par för samma pris på annat ställe??? Hur roligt är det?
Det är hos en fortfarande idag okänd optiker och där kan man handla super billigt, den är helt ny och man genomgår samma procedurer som hos den vanliga optikern. Personalen som arbetar där kommer från den först nämnda och de beställer glasögonen från Kina direkt. 10 dagar senare har man detsamma i sin hand.
Något är riktigt fel med Sverige just nu!
Önskar en trevlig dag 🙂

Hua ja va dyrt med glasögon..till optikern behöver jag oxå gå…mina glas är så repiga så min syn störs av det…men det får vänta ett tag till. Jag går till specsavers där får man ett par på köpet då man har nytt recept..dit ska jag gå igen …snart.
Visst är det helknasigt att det kan skilja så mycket i pris…man måste verkligen se som om lite och inte bara gå till första bästa.
Ha en go dag …här skiner sola!!

Härligt att läsa om en människa som inte är RÄDD för tandläkaren…

Hemikram ♥

Nää det har jag då aldrig varit..hos min nya kopplar jag ju av …skönt!
Ottokram

Skönt att du fått tag på denna tandläkare så det blev genomförbart att fixa tänderna. Det kan bli många bekymmer med dessa gaddar som inte mår bra… både bihålor och annat.

Vet du vad jag tror? Om du INTE haft bekymmer med tänderna och hittat denna tandläkare just när du gjorde det… tror du att du hade fått denna direktkontakten med din pappa då? Jag känner att vissa saker liksom ordnade till sig – även om det är kostsamt för plånboken.//Kram

Allt kommer till en av en särskild anledning..så tror jag..
Pappas närvaro överraskade mig första gången jag gick dit…den upplevelsen var så stark..har ju skrivit innan om det…men det var precis några dagar efter att han dött så kanske att jag var mer öppen då.

Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
