Min egna lilla vrå

Pepptalk

Posted on: maj 26, 2011

Haft lite pepptalk med polismannen som jag anmälde pappas bil hos…

-Bra jag gillar tjejer som är handlingskraftiga sa han när jag sa att jag skulle ta över pappas bil.

Han förstod  att det var mycket bedrövelser för tillfället…och så berättade han att han hittat sin mamma död i sängen han med..sen tröstade han mig med att de fick den bästa döden man kan önska …att bara somna in och slippa bli ett kolli påå hemmet…

Så rätt så rätt han hade…men min pappa kunde väl fått leva lite till …det hade han ju planerat…han lämnade oss för tidigt…

Jaha där ser man vad som kan hända mitt i gråa trista vardagen på en polisstation när man minst anar det…

Det sista han sa då skadeanmälan var skriven och jag stod i dörren var…hör av dig till mig igen om något skulle strula…nu vet du ju var jag finns..

Att det fanns så snälla och förstående  polismän hade jag inte en aning om…  🙂

9 svar to "Pepptalk"

Nej ibland dyker dom upp. De är väl människor de också, iaf från början 🙂
Det är roligt när man stöter på folk som känner,
vet inte ”vad” man ska använda för ord här? Men det känns inom en, när man möter vissa människor.
Man lämnar och det känns bara gott inom en.
Det kan väl inte vara så svårt att ge ett leende kan man tycka, men de blir färre och färre sorgligt nog!
Kram från Nynäshamn.

jag tycker nog de låter som han flirtade lite oxå ..hihih
kram

Nääe så uppfattade jag det inte men jag kanske inte är flirtmotaglig…jag är ju en sur gammal Ottotant för tjyvingen.
hahahaha jag uppfattade polisen som mycket äldre än mig…han var då inget jag hade kunnat tänka mig ragga på…men snäll och väldigt omtänksam var han. 🙂

kram

Lite pepptalk kan göra underverk 🙂
Kram

Håller med klös jag 😉 Kram

Man mår alltid lite bättre när man blir kallad tjej tycker jag. =)
Bra att du fick lite extra positiv energi idag tjejen!
Kram!

Vilken härlig polis, fler sådana tack. Ja tänk, ibland finns omtanken runt hörnet, kanske där man inte tror.
Skönt är det i alla fall.

varma kramar

Ibland finns omtanken där man minst anar det. Kram

Ja jag behövde verkligen polisens höra lite omtänksamma ord..men de kom från någon jag minst anade…en medmänsklig polis hade jag då inte tänkt mig träffa då jag bara skulle via upp skadorna på pappas bil…orden både värmde och stärkté mig.
kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
