Min egna lilla vrå

Energilöst hos mig

Posted on: maj 19, 2011

Hua va energi jag lagt ner idag här inne…jag som brukar lägga min energi på att skriva inlägg. Jag är helt utpumpad och uttröttad …det är så rörigt innan man hittar alla funktioner och vägar att gå. Som tex att skriva med större text och annat typsnitt…har hållt på med att importera min gamla blogg ″typ all the time″ jag varit inloggad idag. Tur att solen sken ute så man kunde samla lite energi och lite behövliga vitaminer där.

Det är tröttsamt…vill ju läsa mina favoriter och hitta dem…det är ett evigt snirklande hit och dit och inte kan jag spara dem heller…hoppas på att de hittar mig och att jag kan hitta andra favoriter inne hos dem…

Dagen idag har varit min dag ..den dagen i veckan som jag bestämt ska vara ämnad för mig att göra saker som jag  vill…inga direkta måsten…men det är svårt ska ni veta för ottotanten har ju fullt upp vareviga dag…telefonsamtal, bankärenden, besöka mamma, hästarna, tvätt, stägning, matlahning …ja listan kan göras lång…

Idag blev det några telefonsamtal, viktiga sådana det är fortfarande en del att fixa med i pappas dödsbo…det verkar aldrig ta slut…det är hela 5 månader sedan han hastigt dog. Men jag anar ändå ett slut nu…snart kan vi knyta ihop allt och gå vidare…men inte riktigt än…kan inte berätta men snart ska ni få veta tror jag…jo klart att jag ska berätta för det är något stort som händer i mitt liv just nu…både tråkigt och jobbigt men i slutändan kommer det att bli bra det vet jag.

Det måste det bli…

Nää nu vill jag ha sommar, sommarlov, sol  och semester…jag vill vara ledig länge länge och har ordnat det rätt bra för mig denna sommarn,

SES!

6 svar to "Energilöst hos mig"

Ojojoj…Då är vi två som lagt ner oss. Jag lyckades få bloggen till svenska och lägga till favoriter, där du är såklart=).
Varma kramizar och hoppas vi snart blir varma i kläderna!

Så dfuktig du är..min blogg är delvis på svenska…och favoriterna kan jag ej spara som du…men det får lösas sig på lite längre sikt…

kraaam på dig

vi får väl stötta och hjälpa varandra i början.

Det tar en massa tid, men man upptäcker nya finesser, dock får man nog betala för att kunna ändra sitt typsnitt mot det som är i mallen… och många mallar finns det att gå igenom. Sedan har olika mallar olika funktioner tror jag mig ha sett. Gör en anonym blogg för att jag skall skriva av mig på och den ser lite annorlunda ut i funktionen med widgets och annat. Ja ni, detta med data har en förmåga att sno en massa tid 🙂

Det här med favoriter är ju så att man måste göra manuella växellådan på det.. sedan, alla AB-adresser man har kommer ju försvinna… så ett tips är att man gör ett word eller excel dokument och klistrar in adresserna där så att man i lugn och ro kan uppdatera länkarna när man får tag på de nya. Vi har ju en månad på oss att fånga upp folket.

En fördel med det här och gamla bloggare-sidan här på WP är ju att åtminstone jag har hittat nya att följa 🙂 Gäller att sprida den sidan till så många som möjligt i flödet. Oavsett var de väljer att bo så är det ju bra om vi kan samla ihop oss på ett info forum så kan vi välja vilka vi vill ha med oss.

Kollat lite på Bloggportalen.se om man kan hitta WP-sidor men det var inte nog med tid för detta igår. Letar vidare.

Ha en bra dag! //Kram L

Hua det var mycket att ta in…jag tar det lugnt…favoriterna hoppas jag hittar mig och jag mina genom dem…jag har svårt för datatekniken..men tror att det löser sig vad det lider.
ha en solig go dag du me..
Kram C

Jag bad FGGGMF att lägga upp alla länkar på inlägget över oss alla så nu står de där i bokstavsordning – gäller bara för oss att sprida så att många skriver in sig så att han kan fixa till allt eftersom. Han har nog haft att göra under eftermiddagen 🙂 Hoppas att du får en härlig helg nu och mycket sol. //Kram L

Helgen blir lugn…lovar ska jobba tre nätter så jag kommer att sova bort mestadels av den.

Kram C

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
