Min egna lilla vrå

Åkt färdtjänst idag…

Posted on: april 13, 2011

Hahahaa jag tränar på att åka färdtjänst….så att jag kan det när det blir dax!!

Näe då jag är bara med som ledsagare åt min lilla mamma..vi har varit på en liten utflykt idag…det var meningen att vi skulle promenera till utflyktsmålet…men vi vågade inte chansa på det eftersom regn var utlovat idag…

Vi hälsade på min faster, mammas svägerska oxå boende på hemmmet…hemmet jag jobbar på och det är gångavstånd dit så hade det varit väder hade vi promenerat dit. Vi hade med oss en påskblomma, en gul våreld…och en liten tårta. En liten inflyttningsblomma för mamma har inte hälsat på faster där på hemmet…den var uppskattad och sattes genast på hedersplatsen mitt på köksbordet.

Vi stannade en stund, hade trevligt och fikade banantårta och påskmust…faster dricker inte kaffe så påskmust passade väl bra …visst kan hon dricka nån kopp då och då men inget hon gör ofta och då dricker hon nescafe…båtkaffe kallar jag det och det är helt ok…

Tårta 002.JPG

 

Gott gotti gott gott….

Tårta 001.JPG

 

Hade tänkt köpa varsin bakelse…budapestbakelser var det tänkt men de var slut så jag fick tänka om och då blev det en hederlig och gammaldags banantårta! Ska jag vara ärlig så var min första tanke mycket godare…budapest är min favoritbakelse…

Vilket fika bröd föredrar du?

7 svar to "Åkt färdtjänst idag…"

åå vad mysiga saker ni hittar på din mor å du ….jag gillar karlgustavstårta 🙂 (maräng sockerkaka grädda och anannas i den ) mummms kram

Hm visst är det gott med tårta…budapest är oxå en tårta med maräng i, grädde och mandarinklyftor. Smaskens..banan tårtan var lite för stabbig, men det gick ner ändå.Tror mamma gillar att komma ut och färdtjänst var det länge sen vi utnyttjade…det är bra med färdtjänst…eftersom mamma inte kommer in i en vanlig bil längre.Kram

Fattar inte att du skrattar åt det (nåja det är nog inte så du menar )Men utan den kom jag ingenstans och då menar jag inte vanlig Färdtjänst i taxi.Ha det fintKram

Nääe inte var det så jag menade…färdtjänst är jättebra att det finns ..mamma kommer ju inte in i en vanlig bil längre så färtjänsten gör det ju möjligt för oss att göra utflykter tillsammans…igår var jag glad för att det fungerade….ibland så får man vänta och det har blivit förseningar av någon anledning…Ha det gottkram

Min absoluta favorittårta är Schwartzwald =0)Men banantårta duger det me´Hemikram

Mm Schwartzwald tårta det är gott….du som bakar tårtor kan väl göra precsis som du vill…hur gott som helst ….jag är kass på just tårtor..men ska baka en Huskvarna tårta till dotterns födelsedags firande ….den är med marängbotten, grädde och bär i …gott!!Banan tårta är lite för stabbig för att falla mig i smaken men visst går det ner.ottokram

Låter som ett trevligt besök.Tror jag det att hon blev glad.Jag dricker heller inte kaffe..Men om jag gör det nån enstaka gång för sällskapets skull,ja då duger bara nescafe för kräsne Ullis*ler* Och gärna en prinsessbakelse *mums*..Fast även en chokladbiskvi kan smaka*ler ännu mer* (jäklars vad sugen jag blev nu)*goa kramar*

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
