Min egna lilla vrå

Idag blir det inget pyjamasparty

Posted on: april 1, 2011

…..som igår då jag gick i pyjamas och skrota hela dagen….nääe idag ska jag klä på  mig och ge mig ut…. ska åka en sväng till stan med mellandottern och mellanlanda hos lilla mor på hemvägen…har ju inte varit där sedans i måndags pga att jag mått skit….vill ju inte utsätta henne för basilusker i onödan.

Så Tant Otto är på G…

Igår tog jag äntligen tag i pappas minnesböcker…lovade ju mina syskon att fixa färdigt dem…klistra in bilder jag tagit…jag är ju den i familjen som alltid stått för att föreviga allt och alla eftersom jag jobbat i fotoaffär och har framkallat bilder själv…SUCK…det har tagit emot..men bara jag satte igång med pysslet som jag gjorde igår så gick det som en dans…. det vart färdigt på en timme drygt så varför har jag skjutit det framför mig? Det är ett bra sätt för mig att bearbeta sorgen på ….att titta på bilderna gråta lite att göra något praktiskt samtidigt…

Nu är alla minnesböckerna färdiga….och de blev jättefina….

mars-11 001.JPG

8 svar to "Idag blir det inget pyjamasparty"

Åh vad du är duktig Otto, vad fint att ha minnesböcker, visst gör det ont ibland att minnas, men tror att det är bra tårar som kommer.Och pyjamas, ler stort, det går jag ofta i, eller rättare sagt myspyskläder, varför klä sig om man inte ska iväg, hehe.varm kram

Hm kanske är det därför som jag skjutit på det…för att jag vet med mig att det är jobbigt och att jag kommer att gråta…men jag vet att det är bra att tårarna får komma…och det är skönt efteråt när man gråtit färdigt…jag gråter inte lika ofta längre….Nu när böckerna är färdiga förstår jag inte varför jag inte gjort dem tidigare….men det har varit så mycket nu ett tag så man får ta saker pö om pö…Att gå i myspys kläder är sååå skönt jag klär mig oxå ledigt då jag är hemma…Stor varm Ottokram

Hoppas att du känner dig bättre…Ja..Med allt..Men jag vet ju att det går upp och det går ned..Livet är inte lätt alla gånger..Jag samlade i hop brev,vykort och foton och dyligt efter min älskade syster häromdagen..Grät och plockade om vartannat..Nu har jag allt i en minneslåda..Det känns bra så här efteråt,men det var tufft medans jag höll på..Önskar dig en fin fredag..*goa kramar*

Livet är verkligen inte lätt…men alla måste ta sig igenom svårigheter tids nog…men hua va jobbigt det är ibland…Att mista någon närstående är nog bland det svåraste av allt man måste igenom….att avsluta någons liv …plocka undan ett liv och lägga i en låda bara så där…jag har oxå sparat grejer som jag bara inte kan slänga eller ge bort….det får ligga där så länge…tills jag vet säkert vad jag vill göra med sakerna. Tror att man ska spara vissa saker….men det är tufft och mycket tårar krävs…Ha en skön fredag och ta väl hand om digKraaaam

Förstår att du känner dig nöjd! Ofta är det så med sånt man skjuter upp. När man väl gör det så är det inte så farligt som man hade trott…

Jo det är skönt när man får saker gjorda..kanske är det så att det tog emot för att jag inte vill att pappa ska vara borta…jag vill inte klistra in foton till hans minne ..då jag hellre hade haft honom i livet….så är det nog…..

minnes böcker …vad fint….de var nytt för mig …..hoppas du fick en bra fredag …kram

Begravningsbyråer gör alltid minnesböcker som man kan beställa…men jag fotograferade själv vid begravningen ….så jag gjorde färdigt böckerna…de blev mer personliga så…Ha nu en skön helg…jag ska ta det lugnt…kobbar först på måndag igen.kraaaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
