Min egna lilla vrå

Fototriss…..På G!

Posted on: mars 20, 2011

 Veckans fototriss då …På G…tänker Genast på Ledins låt …Vi är på GÅNG…vi är laddade vi ät tända…

http://www.youtube.com/watch?v=Fn4h6_1e0ts&feature=related

Här är vi På G…dricker champange på Visby ringmur på Gotland. Firar min 50års dag förra våren på Gotland ..kände att mitt i livet bör det hända något nytt…och livet har då förrändrats sedan dess…på både bra och mindre bra sätt…men jag är På G med stora steg!!

DSC_9920_redigerad-1.jpg

 

Har alltid velat åka till Gotland och det passade väl bra att göra det mitt i livet…
vilken fantastisk ö att åka till på våren…visst sommaren kanske är härlig den med men då är den ju full av turister och tjo och tjim…nej jag föredrar nog vårens lite lugnare tempo..fantastiskt!!

Ok lite dött var det allt…eftersom turistsäsongen inte börjat var inte så mycket öppet…och allt som var öppet höll inte öppet så länge om kvällarna….det var stört omöjligt att hitta en kiosk med kvällsöppet…så gottesugna jag fick köpa godis i hotellreceptionen….

DSC_9724.JPG

Första dan jobba gubben så jag gick själv på upptäcksfärd…börja min promenad runt ringmuren genom att kliva ut från hotellet som ligger precis vid Skansporten …följer så stigen runt med min kamera i högsta hugg…vilket fantastiskt bygge muren är…blir helt fachinerad och tar massor med bilder…vilken tur med vädret vi hade då sol, sol hela helgen ….mulet och regn då vi for hem.

DSC_9770.JPG

For sedan söderut…på denna vackra ö…hamna på Högaklint…långt bort i horisonten ser man Visby…vilken vacker utsikt …vad jag då inte visste var att från denna vackra klippa har många tagit sitt liv…min jobbar kompis är Gotlänning och hon berätta för mig i efterhand …att taxichaufförer inte fick köra hit om nätterna just därför…att många slängt sig ut från klippan…läskigt!!

Mer info lite roligare sådan om man nu är intresserad är att Micke Persbrant har ett sommarhus just här…vid Högaklint..

Det var min På Gotland triss….lite roligt…vi var inte ensamna på hotellet…busslaster med pensionärer var inkvarterade så min gubbe sa att han inte såg vart jag tog vägen i myllret av permanentade lätt gråhåriga tanter vid frukostbuffen….hahaha…inte snällt…bara för att man är mitt i livet och har fyllt 50 så blir man väl inte pensionär över en natt…eller? Taskigt sagt av gubben….

Här hittar ni fler På G trissar

http://fototriss.blogspot.com/

 

25 svar to "Fototriss…..På G!"

men å andra sidan, det är just sånt som gubbar säger! De är inte så noga! :-))

Nää kanske det…han tyckte väl han skulle vara lite roligt och lite ska jag medge att jag drog på smilbanden. :))

Fina bilder. Jag fyller 50 nästa år, så det kanske inte vore så dumt att åka till Gotland då. Jag har ju aldrig vart där =) Tack för tipset å ha en fin söndag.

En jättebra ide …jag som älskar att fotografera kom till himmelriket känndes det som =)Ha de gott i solen

Härliga bilder. 🙂

Tack!!! Om du visste va härliga motiv det finns på Gotland 🙂

åå vår å sommar …sååå fint kram

Ja nu längtar vi dit eller hur?…nu ska snön bort och det fort!!!Kram

Underbara Gotland som jag aldrig satt mina fötter på ännu.. måste någon gång.Din etta är ju bara så himla cool bild:)

Tack det kändes högtidligt må du tro att sitta där på muren och ha de gott!!

Det ser otroligt vackert ut, gillar gamla stenhus, ja allt gammalt egentligen.Ha en bra söndag.AX

Ja det är en otroligt vacker ö!!Ha en skön måndag

Gillar första och andra fotot. Speciellt första, vilket trevligt sätt att suga in Visby på, Sitta och dricka champagne i gräset och spana in den gamla bebyggelsen. Härligt! Visby och Gotland är verkligen ett annat land, som de sa i en reklamkampanj för några år sedan i tunnelbanan. Jag älskar Gotland och åker troligen dit när Almedalsveckan är nu i juli. Hinner nog med lite turistande också… utöver arbete.Tack för ditt besök hos mig. Ha en skön söndag Carina.

Ja en skön solig söndag hade jag….på långpromenad i solen!Har bara varit på Gotland denne enda gång och är förälskad i ön.Ha de gott denna måndag

Åh, jag hoppas komma iväg till Gotland på Almedalsveckan i år. Det vore mitt första Gotlandsbesök i så fall!

Hoppas att du kommer iväg …det är en underbar ö!! 🙂

De gånger jag har varit på Gotland var jag betydligt många år yngre, så pass att det var utelivet som hägrade, kan säga att jag kanske inte såg alltför mycket annat än interiörerna på nattklubbarna, skrattar gott. Men det jag såg bara älskade jag, och skulle hemskt gärna återuppleva den ön nu när jag blivit en mogen kvinna, ler stort.stora kramen

Jamen visst som mogen kvinna Maj-san ser du ön med helt andra ögon *ler*Bamsekram

Jag har aldrig varit på Gotland.Skulle gärna åka dit nångång. Tss..Vadå tant ;-)?*kram kram*

Ja vet… inte är man tant för att man är mitt i livet….han skämta…och jag drog lite på smilbanden jag lovar…det v ar lite kul!!Åk dit någon gång ön är värd ett besök!!*Kram Tant*

Vilka fina bilder i din triss!!! Ha dé!

Tack tack!!Ha de gott!!!

Gotland är fint på hösten med, när turisterna åkt hem. 🙂

Kan tänka mig det…alla årstider har sin charm!! 🙂

GODMORGON TUMME SÅ FINA BILDER.HA EN HAPPY DAG MEGE RAM Zoomo

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
