Min egna lilla vrå

Hur svårt kan de va….

Posted on: november 22, 2010

Igår var dottern och träna med Zlatan….i ridhus…det är lite svårt att bara rida hemma utomhus så här års…så vi måste åka emellanåt och träna inomhus för att överhuvudtaget kunna rida igenom pollarna…

Jag var kvar hemma och baka bröd och fixade…tycker att det är jobbigt att ge sig ut på vägarna då det är halt…igår var det snorhalt ju…så det var lite ångestladdat att veta att de var ute på vägarna med trailern…jag målar upp för mig vad som kan hända och kanske hade det varit bättre att följa med men igår avstod jag….vill inte åka i mörkret…så med ångest bakade jag istället bröd för att skingra tankarna…

Det gick nu väl ändå och Zlatan och dottern fick sig en genomkörare…i alla gångarter…skönt men svettigt…så Zlatan fick ha dubbla innetäcken på då han kom hem…ett fleece under och ett vadderat nylontäcke över…

Tidigare på kvällen konstaterade jag vem som skulle släppa ut hästarna idag och sa till J att jag bara har en skylt att hänga på boxdörren….där det står ”Snälla släpp inte ut mig” =) men hon lovade att säga till sin pappa att de skulle stå inne…men jag erbjöd mig ändå att ringa och meddela ….men nej det skulle jag inte behöva!!!!

Vi byter nämnligen inte täcken på varandras hästar och våra hästar har ”pyjamas” på sig inne, fleecetäcke eller vadderat täcke. Så jag byter täcke och släpper våra pollar själv varenda morgon….hänger på en skylt då J :s pappa släpper för han har släppt ut dem ibland ändå i sina pyjamaser och till o men med bandagerat ben…hur svårt kan de va att se att de har fleecetäcken på då…därför har jag förenklat och satt lappar på våra boxar…

Igår saknades en lapp och så gick det som det gick…

Var hos tandläkaren 8:00 och väl hemma istallet igen  så…. vem står där i hagen genomblöt med sitt innetäcke på? Jo Zlatan….stackaren…Pompe stod inne för han hade sin skylt på boxen…

Kommunikationsproblem kan man säga att vi har i vårat stall…man vet inte om man ska skratta eller gråta…jag blev ju försäkrad om igår att meddelandet skulle gå fram…men det gjorde det inte …så nu ska jag skriva nya skyltar till båda hästarna att sätta på boxdörrarna …då B släpper ut…för de andra ser skillnad på inne och utetäcken….

Nu är jag inte arg eller så alls… han har sagt att han inte vet och ser skillnad på olika material…så jag har överseende…vi har skojat om att han borde gå en kurs i att lära känna skillnad på olika material…men vi löste det hela med fina skyltar istället…

nov-10 010.JPG

 

13 svar to "Hur svårt kan de va…."

Kan du inte texta det direkt på täcket istället? Med STORA bokstäver… Hehe. Eller kanske brodera dit texten? Vilken BRA idé, du har ju tiden med tanke på hur lite du jobbar/hur ofta/mycket du ”bara går där hemma”…(OBS: ironi!)

Mycket bra förslag Marit…ibland behöver man vara övertydlig till max…Åh du vet att jag har all tid i världen..*ler*….jag som bara går här och inget har för mig alls…hihihi!! =D

hej å hå så de kan gå ..man ska då alltid vara om sig å kring sig ..men men 🙂 kram kram

Ja du så det kan gå…när inte haspen är på!!!kram kram tebax

Tumme trevlig kväller kram Zoomo

tack snälla Zoomo….ha en trevlig kväll du me…jag är långledig..så skönt!!kram

Tant Marits förslag på textat täcke är en superbra idé! =)Kram, kram!

hahaha visst ide…*pyjamas* skulle jag brodera in då!!!kram kram!!!

Pyjamas… låter bra… Jag sitter själv i pyjamas och har varit nerbäddad hela dagen… men nu gör det inte lika ont längre, så nu ska jag vila för att orka alla tester på onsdag…Jag lär dyka in och glömma mina sorger och fantisera om att jag rider zlatan.. *LER*Hemikramar ♥

Skrattar gott, det där med pyjamas på täcket lät hur bra som helst, kanske är tillräckligt tydligt.stor kram

Får nog limma på texten isåfall för nålstick i täcket är inte bra…då läcker de in vätan….täcken är dyra ett vintertäcke kostar över 1000 spänn hutlöst…men tänk va tyg det går åt till en stor häst….så egentligen är det inget konsgtigt att de kostar lite!!bamsekram

Ha ha ha, jag tycker också att du ska brodera in pyjamas på täcket. Då ser jag fram mot en härlig bild på det snart.Kramar Tess

Hihihi det kommer inte att hända …att jag sitter och broderar på täckena….då håller de nämnligen inte emot vätan….men förslaget var annars inte så dumt!!kraaam

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
