Min egna lilla vrå

God dagens….

Posted on: november 18, 2010

Upp med tuppen första lediga dag av min långledighet…stallet och ärenden på stan börjar denna ledighet med…åtta dagars välbehövda dagar…som oftast tar slut lika fort som de började…men det är ändå skönt så här första dan då man ser ledigheter framför sig.

Igår var jag med barnbarnen nästan hela min vakna tid…kom.. hem efter 23:00 trött och färdig för sängen…har sovit dåligt detta pass ..endast 10 timmar på 2dygn…men så blir det ibland…det blir varken hackat eller malet, varken det ena eller det andra för man orkar inte helt enkelt…

Som min nya arbetskollega sa – jag prioriterar sömn då jag jobbar nätter…jag sover till 16:00 mellan nätter för att orka…visst det kan man säga då man bara har sig själv att bry sig om… då hade det väl varit enkelt!! Idealet är kanske att vara singel då man jobbar natt…ingen att ta hänsyn till överhuvudtaget mer än sig själv.

Hm sömn hos mig är en bristvara…igår hade jag ju lovat att passa barnbarnen så jag fick gå upp lite tidigare än jag brukar….sånt tar man och orkar ibland men inte för ofta…det är så roligt att vara med de små liven. Önskar att jag hann träffa dem lite oftare….

Började så eftermiddagen med att gå på långpromenad tillsammans, kyligt men skönt att få andas in friskluften och rör man på sig så håller man ju ångan uppe så vi gick den långa skogsrundan ända ner till den lilla sjön…där låg isen redan och vi lekte i parken en stund…åkte kana och gungade..gick på frusna pölar som knakade lite läskigt innan vi så vände hemmåt igen…

Väl hemma baka vi en sockerkaka…en liten en på ett ägg för det var det som fanns i kylskåpet…hihihi en halv sockerkaka lite tunn men ändå god…vi blanda i kokos och den smaka som godis!!

Gott Momo sa lilltjejen då vi fika så den blev klart godkänd…trots att den inte blev så fluffig!!

nov-10 barnbarn 006_redigerad-1.jpg

Mysigt värre hade vi inne i värmen, tände ljus och inget missöde alls med strömavbrott ..nu var vi ju ändå förrberädda på att det kunde hända…

Vi pussla och lekte på för fullt…

 nov-10 barnbarn 038_redigerad-1.jpg

 

Åt kvällsmat i tv soffan, titta på bollibompa och Skönheten och odjuret. poppade poppcorn och lilltjejen sprang ut i köket och pussla pusslet då och då….kunde inte låta bli…för det är så roligt…hon tröttnar aldrig på att pussla…

nov-10 barnbarn 044_redigerad-1.jpg

Filmen sluta vid halv nio och då var det läggdax….killen la sig utan protester i sin säng..men lilltjejen ville inte sova i sin säng inte….nääe i den sängen sa hon och peka på pappas säng..hahaha jag gav mig direkt…förra gången fick jag henne att somna i sin egna säng efter mycket om och men….visst hon kom senare ändå smygandes och la sig i pappas säng …för där känner hon sig trygg…mellan mor och far!!

Vilken mysig dag vi hade …eller hur?

9 svar to "God dagens…."

tummen upp,tant Otto.Ska iväg idag å fixa ny frisyr och sen på resturang.Stökat undan hushållsbestyren på morron så jag kan relaxa resten av dan. Ha det.

Ha en bra dag Queen….=)

Ja visst är det ljuvligt med barnbarnen, insuper varje stund jag kan, försöker bara vara där och då, man vet hur fort det går, och gäller att ta tillvara på den tiden.Sömnen kan vara pysslig, tycker att man blivit sämre ju äldre man blivit, hmmm, fast vi är ju inte gamla ännu, ler stort.många goa kramar

Nääe inte är vi gamla ännu…när vi är gamla ska vi dansa hela natten….om vi inte ka´n sova…det gör ju inget då vi inte måste upp o jobba nästa dag!Då kan barnbarna komma och hälsa på och gå ärenden…tänk de som inga barn har va ensamt det blir på ålderns höst!!kraaam

Mysigt tumme ha en finer dager kram Zoomo

Tack Zoomo…det är mysigt med små barnbarn!!

å vilken fin dag ni haft kram

Instämmer…det hade vi definiitvt…en heldag tillsammans!!

God morgonVilken härlig dag… jag längtar ibland efter barnbarn också men jag har några år framför mig hoppas jag. Är nog bra som det är nu *flinar*Ha en härlig fredag och hoppas att helgen blir skön.Kramar Tess

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
