Min egna lilla vrå

Mätt….proppmätt!!

Posted on: november 11, 2010

Har ätit en redig middag så nu står jag mig hela jobbnatten igenom…bara kaffe borde räcka men fram på småtimmarna vet jag att magen åter kommer att knorra så jag har brett två mackor, packat  banan, yoggi och en clementin i matsäcken!!

Fixat i stallet och hem kommer jag till en färdiglagad potatisgratäng, dottern hade fixat den men inte så svårt för den var halvfabrikat….färdig i en sån där påse, bara att grädda och käka….stekte en vegobiff och åt en grönsallad till…så nu står magen åt alla håll och jag försöker klämma i en kopp kaffe…sen är jag redo för nattens alla bravader!!

Ska hänga pappas tvätt bara och slappa en liten stund till här framför skärmen.

Kunde inte låta bli…idag har jag gjort nåt som jag aldrig brukar….

nov -10 julmust 001_redigerad-1.jpg

jag drack julmust till maten…fusk fusk…det ska man inte dricka förrens på julafton…och det hade jag inte gjort om det inte var så att dottern hade öppnat en flarra….och då kunde jag bara inte motstå…Gott!!

Men den ultimata juldrycken är väl ändå den gammla hederliga Enbärsdrickan som fanns på flaska då man var liten…den smakar superdupergott…vart tog den vägen egentligen? Tror att det var Åbro som bryggde denna goda dryck….som vi köpte  backavis  till JUL!!

 

13 svar to "Mätt….proppmätt!!"

Jo, nog fuskar man med musten alltid 🙂 Gott är det! Kunde inte dricka det under några år då magen slog bakut men nu så har jag testat och si det gick hur bra som helt – tocken tur va? :)Kram

Hm gottgottigottgott är va de är….men inte för ofta bara….men till julmat måste man dricka must…det hör till!! Tur att din mage bättrat sig så att du oxå kan njuta av denna goda dryck!!kram

Vågar inte dricka julmust, fastnar direkt och sen kan jag knappt sluta. Men gott är det !Hoppas det går bra att jobba inatt !Kram

Ja julmust och godis kan man inte sluta med då man smakat…livsfarligt det är bara att ge sig, dricka och käka upp allt på en gång!!Natten var lugn till skillnad från föregående natt då alla typ var vakna!Kram tebax

Ah gott med must…ha en härlif helg!kraaam!

Gott att vara mätt och belåten. Hmm julmust ska jag nog köpa till helgen. Det första glaset är alltid godast.Ha en härlig fredag och en trevlig kommande helg!

Ha en trevlig held du me Pinglan!!!

Jodå, nog har man inhandlat julmusten alltid, den står på hedersplatsen i skafferiet och manar en: Vänta, vänta.. : )

Hahaha jag tror nog inte att du kan vänta ända till jul!! =)

Vad gott du har ätit :)Julmust är ju så gott, så du gjorde rätt i att smaka…!Kram

Hm idag blir det sen middag, en soppa med räkor i och vitlöksbröd….gott!! Sen blir det slapp i soffan!Ha en skön fredag Kram

Ååååhhh, Apotekarnes julmust är ju den godaste…Mmmmm….vill haaaaa….

Hm gott är det….

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
