Min egna lilla vrå

Snö snö snö…första snön är här!!!

Posted on: november 9, 2010

Jaha då kan man inte sitta ute och fika mer detta år eller va tror ni?

nov-10 Maj-san o Ullared 010_redigerad-1.jpg

Det är nog så att när vintertiden kommer och man ställer om klockan så ska grill och utemöbler ställas in….och inte plockas fram förräns man ställer fram klockan igen….

Kanske kan jag sitta här och intaga eftermiddagskaffet på verandatrappan igen snart.. när första snön kommer vet man ju inte hur länge den får stanna…så den töar kanske bort…annars får jag klä mig efter väder!!

nov-10 Maj-san o Ullared 011_redigerad-1.jpg

jaja typiskt att vi inte satte på snösulor på hästarna då vi skodde…men hade vi gjort det så hade det säkert inte snöat på evigheter….så brukar det vara ….köper du ett paraply så regnar det inte och ställer du fram parasollen så skiner inte solen heller på evigheter….så nu får jag väl ta fram dunjackan så ska ni se att det snart töar och jag åter får plocka fram sommarjackan….näääe jag tror nog inte det…det bästa vore väl om snön ändå fick ligga nu då den ändå är här!!

nov-10 Maj-san o Ullared 012_redigerad-1.jpg

 

10 svar to "Snö snö snö…första snön är här!!!"

Hmm, jag längar inte efter snö men jag ser ju nu på dina fina bilder att det ändå är lite mysigt….Hoppas du har en bra dag=)

Lite mysigt är det allt…men snön ahde gärna fått vänta lite till!! Ha de gott =)

oj vad snö ..de har ännu inte kommit hit upp..men de har blåst ..så in i norden så min fina lykta blåst omkull samt min gamla stora tunga zinkhink med granris låg ute på gårdenkram

Usch ja här har det snöstormat hela dan …det är kanske på väg till dig nu!!Hua hua jag har skottat som sjutton idag …blötsnö är inte att leka med!Kraaam

JAG längtade efter snön… det blir ljusare då och man börjar tänka på julen *LER*Upprop!! för de sjuka och utförsäkrade, som göms och glöms…http://blogg.aftonbladet.se/hemimamma/2010/11/hemimammas-kamp-ett-upprop-rosa-vittnar-fornedringskassans-nya-offer-men-media-har-tystnatHemikram

Har du ingen snö hos dig Hemi!!?Stor Ottokram

Här har det snöat hela dan. Inte lika mycket som i september men marken är helt vit. Hellre att det snöar nu än fram i mars/april!

Jo du Imsy jag håller med dig…men det hade gärna fått vänta lite!! men nu är den här hoppas bara att den stannar!!

Här kom snön först på eftermiddagen. Jag ställde in grillen, tänkte att nu blir det nog inte mycket mer grillat i år. Passade på att ta fram snöskyffeln istället. Nu står den där mot husväggen men än får den vila. Vi får se hur det ser ut i morgon.

Ah skotta blir det nog mer av än grilla framöver…tror jag!! Jag ska skotta mig fram längst gången min idag för att komma ut….idag lär snön vara tung som attan för graderna ligger runt nollan!! Bra motion får man på köpet!! =)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
