Min egna lilla vrå

Jag är en viking evigt tacksam idag!

Posted on: november 9, 2010

Jaha då har man skottat snö för första gången denna vinter….inte sista gången kan jag tänka…minns förra vinterns eviga skottande…hahaha hade försökt att tänka bort vintern som varit men idag fick jag en rejäl flaschback!!

Har ställt in en jobbintervju…hon som ville träffa mig satt insnöad i Östergötland och hade totalt glömt bort mig…evigt tacksam att jag ringde…de hade klass 2 varning och hon hade stannat hemma för det var kaos på E4..ja inte gjorde det mig något:

Jag har haft sinnesnärvaro nog att gå upp till stallet idag…halkigt som det är här och backen upp till stallet är inte att leka med…där stod det redan en bil som gett upp så min ide att gå var inte så dum ändå!!

Städat och fejat och inte haft en tanke på att ta ut min bil för att göra ärende som jag tänkt…inte vill jag riskera att bli stående nån stans…nä men en vända gående upp till stallet blev det igen vid halv 4….då ville hästarna in jag lovar…fick slå bort stora isklumpar ur hovarna och byta våta täcken…de var nöjda med högivan och protesterade inte utan tyckte att det  var helt ok att komma undan blåst och snö.

Vilken tur då att jag fixa nya vinterstövlar, har haft ett par ärvda lite små stövlar som dottern vägra ha i några år nu…men de började att gå sönder så jag köpte ett par likadana en storlek större…Viking heter de och är en junior stövel men mig kvittar det för varmare stövel har jag aldrig haft…så nu har jag och äldsta barnbarnet likadana…COOLT! Så smidigt med kadborreband och allt….men huvudsaken är att man håller sig torr om fötterna!!

Visst är de snygga…idag var jag dem evigt tacksam för att slippa bli blöt och kall.

nov-10 001_redigerad-1.jpg

9 svar to "Jag är en viking evigt tacksam idag!"

vilken storlek finns dom i och vilken affär?

Intersport ..alla str tror jag!!

Så bra med rejält på fötterna! Tur du inte hann åka iväg till intervjun som inte blev av…!Kram o trevlig kväll

ja det var tur att jag inte hann åka iväg..håhå va bilar det står överallt som inte kommer nån stans! Glad att jag har mina vikingstövlar nu!!kram och ha en trevlig kväll du me Madonnan!!

Bra med rejäla skodon! Jag köpte mig ett par ECCO Gortex för ett par år sedan och de sitter som smäck på foten och är suveräna när det är snö, men blir det blankplogat och lite isigt så jäklar går det undan 🙂 De blir snorhala, gummisulan blir uppenbarligen väldigt hård och inget grepp alls, vilket åter upptäckte idag när jag slirade runt på stora köpcentrets parkering :)Hoppas du fixar anställningsintervjun inom kort. Snön har kommit in här också nu under eftermiddagen och inte gick det fort hem inte. Många kör odubbat, vilket ju är mindre smart.. Ha en bra kväll, kura inne lite 🙂 Kram

Jadu är det isigt så hjälper nog inget annat än dubbat…jag har oxå halkat omkring idag…fast jag haft nya stövlar! Men jag kör dubbat sen i lördags!Nu har jag snart kurat färdigt för ikväll …så en godnattkram får det bli =) ha de!

rejäla snygga stövlar ..tänk om man finge de på fötterna på 19 åringen ….jasså busarna var inge svårfångade i dag inte :-)) nä de kände väl att de inte var läge att trilskas kram

Haha, JAG behöver också nya, mina är flera år gamla och tar in vann pga hål i sulan… Tycker det är bedrövligt tråkigt att köpa skor, har så korta fötter, ser ut som en ankas… Fyrkantiga, alltså!!! Tror du mina stackars tår får platts i sådana som du köpte?*FNISS*Du skall se du ”bildar skola”, snart går alla Sveriges tanter omkring i ”dina” kängor och DU blir sponsrad av Viking…!!! Kom ihåg var du hörde det först, och av vem… 😉

jadu Tant Marit skorna borde passa även dig…du kan ju anpassa kardborrebandet efter din fot…smart va! hahahaa isåfall borde jag få lite provision på den ökade försäljningen ..det vore inte mer än rätt…gratis reklam som jag gör för deras stövlar!! Viking som sponsor ingen dum ide alls….<3

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
