Min egna lilla vrå

Muffar…med hjortronsylt!!

Posted on: november 5, 2010

Bakat kladdkake muffins igen…det var länge sedan nu som jag bakade något..tyckte att det passa med cupkakes till helgen..Det blev Hallowen inspirerade muffins!!

Fyllde dem med hjortronsylt

nov-10 002_redigerad-1.jpg

och spritsa med vispad grädde färgad gul och smaksatt med vaniljarom…

nov-10 003_redigerad-1.jpg

här kommer grädden mer till sin rätta i ett annat ljus …då ser man att den är gulfärgad…

nov-10 004_redigerad-1.jpg

Bilden är tagen utan blixt.

Jaha då ska jag packa matsäcken, åka upp och kolla till hästarna och vila en stund…sen bär det av till jobbet….

 

12 svar to "Muffar…med hjortronsylt!!"

Mums så gott det såg ut,tänkte på våfflor med hjortronsylt. Ha det.

Hm våfflor det är ju ännu goare än muffins!! Ha de!

Borde vara förbjudet att lägga upp sådana här frestelser *LER*Synd att du bor så långt bort, annars vet jag en som varit farligtnära surprice-besök *haha*Hoppas du får en underbar helg! Kraaam från Mogi

Jodu….men frestare som jag är kan jag ju inte låta bli att visa mina bakverk…och det är så roligt att baka…önskar bara att jag hade fler att fresta!!! =DMin helg är en jobbar helg….underbart att jobba…Ottokraaaam!!Önskar dig en fortsatt härlig helg!!

Mums :-)Skickar du några på posten åt mig? *ler bedjande*Trevlig helg // Tess

Ska försöka skicka en på posten …jag lovar!!Kraaam och ha de gött!!//Otto

ååå nu blev jag ju sugen på nått gott ju 🙂 kram

Mmmmm, ser hur smarrigt ut som helst! Hoppas de blev uppskattade.Ha en bra helg!

Den dagen jag behöver en konditor till en större fest har du företräde till det jobbet…guuud vad gott det ser ut!Hoppas hästarna mår bra och du också för den delen kram

Åhh, de där bakverken ser riktigt smarriga ut. *Norpar åt mig en av varje*, hihi. Tack.Ha en härlig lördag!

det där såg riktigt lyxigt ut, som på kondis ♥ vad duktig du är på att baka!Kram K

Läckra! Får testa med hjortronsylt, har jag inte gjort tidigare. Tack för tips 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
