Min egna lilla vrå

Bus eller godis!!!!

Posted on: november 1, 2010

Igårkväll överrumplades jag av dessa tre spöken….de ringde på dörren och fråga då jag öppna …BUS ELLER GODIS!!! Oj oj jag vill inget bus ha så jag fann mig ganska så snart och sa att jag inget godis hade hemma , vilket var sant…frågade om jag fick fotografera dem och ge dem ett foto var då jag framkallat bilderna vilket de godtog….då fick de lova att inget bus göra och de lovade dyrt och heligt att vara snälla….

okt-10 002_redigerad-1.jpg

Hörde i stallet idag att de hemma hos dem gjort bus då de inte fått något godis…dock inte mina tre små spöken, utan några andra busungar….där hade de hällt salt i alla blomkrukor i trädgården….klarar blommorna verkligen det?

Jag har blandade känslor inför Hallowen firandet och tycker bara att det är lite för commersiellt…och varför ska vi ha hit den seden…som väl kommer från Amerika?

ska läsa inne hos Tant Marit lite mer ingående om seden…läs ni oxå här länkar jag er till Marit…

http://tantmarit.se/2010/10/31/vad-kom-forst-honan-eller-agget/#more-1175

Det var allt för denna gång….vet ni vad…jag håller på och städar…kors i taket!!

15 svar to "Bus eller godis!!!!"

Livrädder bra bilder 🙂 Tumme trevlig kväller mege kram Zoomo

Tack snälla Zoomo…moooooooahahah jag blev oxå lite rädd då jag öppna dörren…men dessa små spöken var snälla…stor kram tebax

Hjääääääälp…..tur att du kunde klara dig ur buset =)Kram!

Hihihi ja det var väl för väl att jag slapp undan buset!!Kram!

Söta små barn som försöker se hemska ut kan ibland hitta på lite bus hahahaSalt i blomkrukorna hmm låter inte som växter gillar det men man vet aldrig 😛 Prova att inte ha godis nästa år så märker du det då hahaha

Hm nää jagh vill inte ha salt i blommorna…så jag ska se till att ha godis hemma nästya år…Kram =)

jag firar inte hallowen…men kul för ungarna som får godis å pengar ..kram

Nää jag firar heller inte…gillar inte Halloween…men jag ska erkänna att jag gjort lyktor av pumpor några gånger!! =)Kram!

Vilka små tuffingar ! Roligt !BS Supporten har inte talat om varför heller, svagt !Kram

Ja de små liven är allt kreativa..Kram

Tumme !Kram igen

Här slapp man både bus och godis, riskakor stod på min smaskenslista, haha. Annars har det varit jag som varit utspökad förr om åren, något jag älskade, numera behöver jag inte ser ut som ett troll vilket som, skrattar gott.stor varm kram

Ja du Maj-san inte behöver då jag klä ut mig för att skrämmas..hahaha…det räcker med att vara sig själv så skulle jag kunna skrämma skiten ur folk…Härlig6t att ha dig här igenStor varm ottokram

Jag tycker det är roligt OM man håller det hela på en ”lagom nivå”, dvs barnen kan få busa/tigga lite lagom! Oktober/november är mörka och trista månader, man får passa på…Lärde du dig något inne på min blogg? JAG tycker att etymologi är kul, ofta är det inte riktigt så som man tror…Här får du en busig kram…

Jag tycker det är roligt OM man håller det hela på en ”lagom nivå”, dvs barnen kan få busa/tigga lite lagom! Oktober/november är mörka och trista månader, man får passa på…Lärde du dig något inne på min blogg? JAG tycker att etymologi är kul, ofta är det inte riktigt så som man tror…Här får du en busig kram…

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
