Min egna lilla vrå

Barnvakt…sovit hos barnbarnen inatt!!

Posted on: september 27, 2010

Jätteroligt att kunna hjälpa till när man kan ….

Dottern har fått ett nytt jobb och är i Stockholm på kurs….flög dit tidigt imorse..gick upp vid 04:00 och blev skjutsad av sin gubbe. Så jag fick den stora äran att ta hand om de små och lämna dem till dagmamman.

Satt uppe själv i gårkväll då alla gick och la sig tidigt..och titta på Irene Huss…läste lite och la mig sedan där vi bäddat i våningsängen …lillkillen låg där uppe…hualigen vilken hård madrass…och en liten fjäderlätt kudde som blev platt hur jag än fluffa till den…vet inte hur och när jag somnade eller om jag har sovit alls..men det måste jag väl ha gjort för jag hörde inte då de gav sig av imorse.

Jag hade glömt min mobil hemma och den brukar jag ha på väckning…men dottern lova ringa då hon landat på Arlanda vid 07:30 för att väcka oss så vi skulle ha gott im tid på oss att äta frukost och hinna mysa lite….hörde att det pep och ringde om vart annat hur länge som helst…och tänkte att nu försover de sig om de ska hålla på att snoza klockan….efter en ganska lång stund med dessa återupprepade ringingar vakna lillkillen och jag bad honom springa in till mamma och säga åt dem att gå upp om de skulle hinna med planet….han kommer snopet tillbaka och säger att mamma och pappa är inte där..det är bara syrran som sover i mammas säng……OJOJ då fattar ingenting men sen säger han att telefonen ringer….

Hihi jag som trodde att det var dotterns väckarklocka som hade ringt….sprang upp och svara…klockan var 08:30 redan…mellandottern prata jag med först…sen ringde dotterns gubbe och sist min äldsta dotter som varit i Stockholm en bra stund och hållt på att ringa i en hel timme…något orolig tror hon att det hänt något…men nej då jag som sovit så illa hela natten …hörde att det ringde men inte trodde jag att det var telefonen. Väldigt konstig signal kan jag meddela…Så det kan bli…nu kommer de att skoja med mig länge att jag är så gammal nu att jag varken hör eller ser!!!

Ingen fara på taket vi hade ändå gott om tid på oss att göra iordning oss.. duscha små rumpor, klä på oss, äta och borsta tänderna…sep-10 012_redigerad-1.jpg

sep-10 014_redigerad-1.jpg

Vi var hos dagmamman precis i tid kl 10:00…och all packning kom med inte illa jobbat av en tant i sina bästa år!!! Enligt mig själv då….för lite oroliga är de allt för gamla mormor.

sep-10 016_redigerad-1.jpg

Här är vi klara att gå…

Gick till lekparken där dagmamman var med alla de andra barnen….skönt att de fick vara ute lite i friska luften…lillkillen äter så dåligt till frukost…men frisk luft brukar ge god aptit..lillsyrran grät en skätt och ville inte att jag skulle gå så det blev många kramar och pussar innan hon nöjde sig och glatt vinka då jag lämna dem..

Åkte sedan till min mor på hemmet och gick ut på promenad…handla och nu är jag strax på väg till stallet…sen ser jag fram emot två jobbnätter igen…men idag ska jag sova en stund ja jag ska ialla fall vila …för det var en jobbig natt där på den hårda madrassen och kudden ska vi inte tala om …den platta eländiga!!!

 

 

8 svar to "Barnvakt…sovit hos barnbarnen inatt!!"

heheheh de rullar på ser jag ..jobbigt men samtidigt väldigt mysigtkram

Roligt och mysigt..jobbigt bara att inte kunna sova skönt!!kram

Tumme trevlig kväll.

Tack snälla för tummen!! ❤

Men lilla mormor Otto då, säger som töserna gör till mig, ”såja, ingen sara”, haha. Hörseln spelar små spratt mellan varven, jag tror inte alls det har med vår ålder att göra, blinkar stort. Det blir bara lite tokigt ibland, nya ljud ställer till det.stor varm kram

Definitivt var det så …ett helt nytt ljud i mina öron…som trodde det var dotterns klockradio. Men jisses du må tro att de var oroliga de som ringde i en hel timme och ingen svara…Nää jag själv är inte orolig alls…man vänjer ju sig vid sina krämpor…Stor stor ottokram

Haha… så tokigt det kan bli. Jag förstår att de blev lite oroliga.Nästa gång får du ta med dig egen kudde och glöm inte mobilen. 😉

Nää mobilen ska jag inte glömma igen…den signalen känner jag minsann igen!!Men allt löste sig till slut! =)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
