Min egna lilla vrå

Åh vilken underbar natt…

Posted on: augusti 31, 2010

Hm det var inte det att jag inte kunde sova för det gjorde jag…la mig någorlunda hyfsad tid och somna som en stock och sov så gott.

Visst gubben somna lite före mig så jag fick ha öronproppar men efter att ha läst lite i min bok somna jag ostört och hans sågningar störde mig inte nämnvärt.

Sov sött ända tills Tussie katten försiktigt väckte mig med ett litet mjau och en klapp med tassen på min hand…o nej kl är bara halv 4 men hon vill gå ut så det är bara att gå upp öppna dörre annars blir det inte lugnt…passar på att gå på toa…och sen så är det sängen som gäller igen. Har lite svårt att somna om men  till slut så sover jag igen…..då då kommer Majsan våran buskatt och hoppar upp i sängen och vankar av och an och mjauar högt och tydligt för att väcka oss..gubben rör inte en fena så det är bara att masa sig upp igen då….öppna dörren men ingen kisse vill gå ut…då sitter hon i badkaret och kurrar…oj hon är törstig..slår på vattnet och hon lapar på för fullt en stund sen stänger jag av och vill gå och lägga mig igen…ut med katten och så isäng igen.

Somnar hårt och vaknar med ett ryck då klockan ringer…trött som en sömngångare går jag upp…oj oj oj att ha katter är värre än att ha småbarn!!! Inte hjälper det heller att jag stoppar i öronproppar…då katterna springer och hoppar på en eller ligger och kurrar precis vid örat…biter en i näsan och inte ger sig förrens man går upp….

Suck!!!!

Här har ni monstret….hon är till salu efter nätter som denna!!!

aug-10 001.JPG

8 svar to "Åh vilken underbar natt…"

Katter är nattdjur så man. Det kan de inte rå för 😉

Vet men jag vill ändå sova på natten, även om jag som jobbar natt är van att vara uppe så vill jag ju sova då jag är ledig! De är roliga våra katter och speciella med mycket egen vilja…=)

hehehe de kan de missarna ..bodde du nära kunde vi byta ibland ..då kunde du få ha den som ska sova på armen eller den som vill ligga å småbitas i näsan hehehe..just nu springer näsbitaren runt å har tråkigt ..hon är kring dataskärmen fram å tillbaka vankar hon å jamar å hon pillar på allt samt kraffsar på alla tavlor å fönster som en tok ..så nu ska hon få sitta ute i kopplet liten stund å jaga lite flugor kram

hihihi men du har väl kattungar du? Mina är vuxna damer de och håller på med bus ännu…de är roliga men lite störiga ibland ….då man vill sova!!kraaam!

Haha… Ja, jag känner igen det där. Jag brukar dra täcket över huvudet och inte låtsas att jag hör dem. Det funkar ibland och ibland inte… Jäklar vad de kan vara envisa!

Om det ändå hjälpte att dra rtäcket över huvudet….då ltyper de ju bara ner under täcket…hahaha!

Jag minns hur det var… *ler sorgset*Hemikramar!

Hm man kommer säkert att sakna det då man inte har dem längre….och minnas alla bus…Ottokram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
