Min egna lilla vrå

Fotosafari..

Posted on: augusti 23, 2010

Vackert väder idag så jag blev inspirerad att gå ut med kameran…

Först tog jag lite bilder efter att jag gjort stallet färdigt…hade tänkt ta bilder igår på gärdet där bonden slagit gräs som ska packas till ensilagebollar…men igår hann jag inte för solen gick ner snabbare än jag anat.

Men idag hann jag ..och precis som jag börja min safari kom traktorerna för att plasta in balarna…som på beställning!!

Aug -10 367.JPG

Aug -10 369.JPG

Aug -10 364.JPG

Aug -10 370.JPG

Kolla in vilken fin blommlåda Pompe har utanför sitt fönster…blommorna är självsådda…

Aug -10 383.JPG

Skjutsa sedan dottern till sin nya skola och åkte sedan ner till vår lilla hamn där jag hitta lite andra roliga motiv…

Aug -10 384.JPG

Va är detta för fågel..nån som vet?

Aug -10 387.JPG

Aug -10 391.JPG

Aug -10 395.JPG

Karbinhakar har man mycket nytta av på sjön…och de klinkar så härligt i blåsten mot relingar och skrov….hör ni?

Aug -10 396.JPG

En blänkande fin puttifrånpåse…som vi kallar dem men de heter igentligen fender…

Aug -10 402.JPG

Att kroka på bojen är inte alltid så lätt då man ska angöra en brygga…men det har jag fått lov att göra ändå..hängt där i aktern med darrande ben i blåst och ur och skur rädd för att plurra i..peppar peppar har jag aldrig tillat i…men jag har varit nära en gång då jag var hoppilandkalle!!

Aug -10 400.JPG

När jag satte mig i bilen igen för att åka hem..upptäckte jag att en fjäril flygit in..kunde inte släppa ut den då för jag var redan på vägen..den flög omkring och efter en stund satte den sig på mitt huvud…åh där satt en hela vägen hem…tog kort på den genom backspegeln…den satt där och slog med sina vingar och jag kunde ta på den utan att den blev rädd…kolla bara…

Aug -10 411.JPG

När jag öppna dörren fick jag putta på den för att den skulle ge sig iväg….
Häftigt!!!

Aug -10 410.JPG

10 svar to "Fotosafari.."

Vilka fina bilder du tagit!!! Hårprydnaden är ju verkligen kronan på verket!

Ja den var som pricken över i -et på min härliga fotosafari!!

Hahaha…inte var dag man får putta bort en fjäril, de brukar ju självmant lyfta sina vingar innan man ens sett dem.Underbart vackra bilder du tagit.

Nää det var en lite märklig situation…men roligt!! Tur att jag hade kameran med mig så att jag kunde föreviga den…undra varför den inte flög iväg…Hittar man bara motiven och är lite inspirerad så brukar det bli bra bilder!!

Härliga bilder! Märks att du hade inspiration till att fotografera.Önskar dig en skön kväll och en bra jobbarnatt.Ha det riktigt gott och sov gott imorgon bitti när du kommer hem!

Brukar också ta massa bilder, men nu har min kamera gått sönder = (Har inte råd att köpa en ny så jag får vänta med fotandet ett tag framöver.

Vilka fina bilder. Du får ge mig lite tips sen när jag ska köpa kamera. Apropå fåglarna, kan det vara Kanadagäss?

Heeeeejj! Här är jag. Tack för din värmande kommentar. Otroligt fina bilder, du måste ha en systemkamera (som jag också önskar mig) bilden med fjärilen var grym! Hur har sommaren varit? Vår har varit extremt varm men vi har haft det underbart. ❤ hoppas allt är bra med dig? Kram från lilla semlan85

Mmmm…så härligt!

Underbara bilder Otto, kanonbra. Tänk vad du ska förgylla fotobloggen, ler stort.Många kramar

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
