Min egna lilla vrå

Idag blev det inte mycket sovit

Posted on: augusti 19, 2010

Oj va det var motigt idag då…somnade med besked efter att ha släppt ut hästarna i sommarhagen och trodde nog inte att det skulle vara några problem alls idag med sömnen.

Men dottern väckte mig, om vad vet jag inte, kl12.00 hon är inte hemma än så jag vet faktiskt inte vad som var så viktigt att hon måste väcka mig!

Kunde för allt i världen inte somna om sedan…låg där och vände och vred tills jag gav upp…kokte mig havregrynsgröt och stack upp till stallet, mocka och fixa klart så att jag sedan skulle kunna koppla av och sova för att inte behöva ha stallet hängande över mig då jag vakna!!

Skönt!!..trodde jag, smsa dottern om att jag sover till fem och stallet är färdigt, eftersom hon stört mig så och jag måste ju vila för att orka en natt till!!!

Frid och fröjd i med öronproppar och så ställa om klockan…då har strömmen gått…hahaha…tur man har gammaldags väckarklocka med batteri…försöker då äntligen komma till ro…då kommer dottern hem…jaja.. och går igen…

Lugn och ro sova sova…då ringer mobilen…ah…tystläge på…men den vibrerer ju som en galning..jag ignorerar den men efter att ha blivit störd att antal gånger ..jag lovar och svär..det ringde minst fem samtal…med jämna mellanrum…till slut svara jag trött och där i andra änden var min papppa…prata om ditt och datt om kepsköp och kassaköer i affären…om att han städat köket och att han skämdes för hur skitit golvet varit och att han har tvätttid på måndag…ja jag kunde säkert legat där och lyssnat än om jag inte sagt att nu ska jag vila lite till.

Äntligen då vila för somna hade jag vid detta laget gett upp…klockan var ju redan halv 5…då tyst och lungt och jag njuter av att nu ska jag verkligen få vila….då vet ni vad då kommer strömmen tillbaka och lampan tänds….hahahaha…det var bara att masa sig upp då….och sätta på kaffet och göra matsäcken till kommande natt…

Tycker ni inte att mitt flax fortsätter….jag har flyt i allt som händer i mitt liv!!!

Man kan ju inte annat än skratta åt eländet….men jag är ju upplyst om vad pappa har gjort idag och så fick jag ju stallet gjort tidigare än tänkt så varför klaga …

Jag har ju flyt!!!!!

DSC_9717.JPG 

Som den här ubåten som är på väg mot Visby hamn!!!

7 svar to "Idag blev det inte mycket sovit"

hehehe en del dagar är bara sååååååååå härliga :-)kram

å hua!Förr, när jag jobbade nätter, fick jag nästan panik om jag inte fick sova min stensömn från 0830-1900…. men så är jag inte bra på att vara vaken på natten heller :)Hoppas du får en lugn natt

Hoppas du kan hålla dig vaken inatt. I morn då jäklar kommer du att sova som en stock!

Hoppas att du får en lugn natt på jobbet! Som sagt vissa dagar är bara sådana.

Ja där kan man snacka om flyt! Tumme! 😀

Vilken underbar start efter semestern, kunde verkligen inte blivit sämre, skrattar gott. Din stackare, och så en hel natt igen efter detta. Du kommer förmodligen sova hela denna dagen.Sov gott vännen, och stor kram

Stackare.. skickar en styrkekram så du orkar trots bristen på sömn..

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
