Min egna lilla vrå

Liseberg..fredag den 13!!!

Posted on: augusti 14, 2010

Några små olyckor hände det väl..ett bett i en näsa och två nerkissade byxor men inget allvarligt trots att jag är lite skrockfull!!! Tur med vädret hade vi med fast meterologen sagt att det skulle ösa ner hela dan på västkusten, det kom inte en enda droppe…24 grader varmt och växlande molnighet….som bäddat för en heldag med lek och stoj…bättre väder kunde vi inte haft…

Problemet var bara att vi klätt oss lite för varmt eftersom vi trott på sämre väder..jeans och långarmad tröja var helt onödigt så vi har alla svettats idag. Första gången denna sommar som jag haft jeans så det kändes lite instängt!!

Helt lagom med besökare och inga långa köer alls…bara att åka på för de som gillar att åka…jag åkte Sagoslottet med minsta barnbarnet, bergbanan och såg 3D filmen sen var jag nöjd. Barna de åkte in sitt åkband flera gånger om…de hade så roligt…Cool

Det finns många karuseller att testa ….men jag gillar inte längre då det snurrar..så jag tittar mest på och roas passivt av de andras aktiviteter….blev till o med snurrig i bollen av att åka bergbanan…hahaha gamla tanten tål inte för mycket tjo och tjim längre!!! Jösses då kollar alltid på och tänker på vad som kan hända om något går sönder…man blir försiktigare eller så är det förståndigare man blir med åren!!

För några år sedan åkte jag Balder, den stora träbergbanan med yngsta dottern…den är roligast på hela nöjesfältet….det kittlar så i magen och jag bara skrattar hela åket helt hejdlöst rolig attraktion…men den gången flög något på oss från vagnen bakifrån och då vi kom ner trodde jag att det var ett diadem..vände mig om och fråga om diademet var deras där bakom oss…men nej det var en stålring, som kom från konstruktionen på banan som vi fått på oss….Balder stängdes genast av i flera timmar för genomgång..lite läskigt men dottern sa bara att vilken tur att vi hann åka innan …de andra stackarna i kön fick inte åka…

Tänker ofta på att det var tur att vi kom ner helskinnade, för det händer ju faktiskt allvarliga olyckor på nöjesfält!!!

Och i dag var det ju fredag den 13:onde  till på köpet!!!!

Vi hade tur med allt idag och vilken rolig dag vi haft…Mötte upp barnens kusin med familj… Eric våga åka allt så min yngsta dotter blev lycklig då hon fick åka de där värsta grejerna som ingen någonsin hade fått mig att åka!!!

Som den här slänggungan

augusti 2010 172.jpg

eller kanonen

augusti 2010 185.jpg

attraktioner jag skulle få dödsångest av om jag åkte…men kanonen går ju över på 40 sek så dottern mena att jag inte ens skulle hinna bli rädd….hahaha så kanske det är..men jag åkte den inte ändå!!

Jag höll mig till lugnare saker som att spela på chokladhjul och kika i affärer…men jag spela för hundra spänn och vann bara två rullar Center så det var ingen lönsam affär…men äldsta barnbarnet hade tur och vann en stjärnvinst…lycklig kom han skrikandes…Jag vann..jag vann

augusti 2010 184.jpg

Såg en familj som haft tur…de hade en hel skrinda fyll med stjärnvinster och man undrar hur mycket pengar de spelat bort…

Bättre då att få en gratiskram av Kaninen….

augusti 2010 163.jpg

åka kaninresan.. 

augusti 2010 166.jpg

titta på roliga gubbar

augusti 2010 175.jpg

eller tanter..

augusti 2010 178.jpg

se på när andra åker i backarna

augusti 2010 148.jpg

eller varför inte ta sig en tupplur mitt i allt stohej!!!

augusti 2010 199.jpg

fortsättning följer för den som är intresserad!!!

7 svar to "Liseberg..fredag den 13!!!"

Vi var där för 3 veckor sedan… helt sjuka köer… jag åkte ALLT… sjukt stolt efteråt.. men tittar man lite extra noga på bilderna som sambon fotade på uppsvinget tex.. så ser man hur jag kramaktigt håller i båda barnens handleder… I fall konstruktionen skiter sig och dom faller… Efteråt sa minstingen (8år)… – Mamma… man kan se på min arm var dina fingrar vart… Förstod då att jag antagligen hållt lite ”väl” hårt 🙂 Men vilken dag vi hade ändå… ungarna kommer leva länge på det besöket!! Antagligen lika länge som det tar att spara ihop till en ny tur 😉

Nää jag är för feg…men visst hade jag kunnat åka lite mer men det är lika kul att vara med de smpå barnbarna och se glädjen i deras små kroppar då de får åka sina små grejer!!Mellandottern åkte med sin kusin den där stor svänggungan och hon höll krampaktigt i stolen och skrek i högan sky.. det såg roligt ut…men hon var inte rädd sa hon det killade i magen ….men kusinen blev nästan döv efter allt skrikande fast han skrek själv oxå!Ja du det var en heldag att minnas!!!:)

Skrattar gott åt dina underbara bilder, oj vad ni verkar ha haft skoj. Tänk så modig man var förr, vet att jag åkte allt med inga problem alls, nu blir jag yr för minsta lilla, haha.Jag som ville ta mig till Gröna Lund denna sommar, och i alla fall ta Lustiga huset, det är i alla fall något i min smak, eller skrattkammaren, haha. Men så långt kom vi inte, Skansen fick duga.Vilken turgubbe ditt barnbarn är, jag vinner aldrig något så jag har liksom slutat satsa, ler stort.En solig kram

Jag åkte nästan allt…förr!! Nu ser jag inget nöje i att snurra runt och bli dizzy…men bergbanor gillar jag fast jag är höjdrädd och får ångest då jag är längst upp på krönet….Roliga huset på Grönan är roligt …minns den flygande mattan den åkte jag då jag var liten med mamma och pappa med syskonen,,,mamma skrek och då vi kom ner flögf hela hennes väska med alla saker ut…hihihi!!Kärlekstunneln gilla jag med ….svanturen i tunneln och den lille killen som står och kissar vid slutet!!! Spökhuset höll jag på att dö i och åker därför inte spökrundor mer…hotell Gasten i GBG skulle jag bara inte klar av..riktiga människor som spökar det blir för läskigt…Jag brukar ha tur på chokladhjul men inte denna gång..tyvärr…Pontus vann ju och det var kul nog…nu har han godis i ett helt år säger han själv men jag tror det tar slut innan!!Kram på dig lilla Maj-san

härligt att få mig en Liseebergstur så här på morronkvisten 🙂 Chokladhjulet är åxå det mest utmanande för mig….men vänta nu….stockarna…de törs jag åka…..tack för bildresan 😀

Jodå de är inte farliga …man blir ju bara lite blöt…därför åkte inte Ottotanten!!! =)

jaha de där är nått jag missat ..aldrig varit på vaare sig lisseberg eller grönan 😦 jag skulle nog heller inte våga åka de värsta ..men nån lite rackare kanske hehe ….ni ser ut att ha haft en toppen dag kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
