Min egna lilla vrå

Glädjefull dag…med många skratt…nu har vi förlängt livet!!!!

Posted on: augusti 14, 2010

Dagen efter Liseberg idag …och det känns i kroppen att vi gick hela dan, mest i fötterna…men har man roligt så tar man lite värk dan efter..så farligt är det ändå inte jag hade bra skor som tur va…I bilen dröjde det inte länge förrens tröttheten helt slog ut tanten…slummra halva vägen…fast magen knorrat efter mat redan vid utgången på Liseberg då jag såg fler hungriga äta mosbricka med räksallad och bamsekorv.

Vi bestämmde oss för att stanna på macken vid V Jära och äta vilket vi oxå gjorde. Gubben gasta att nu får ni vakna om ni ska äta annars kör jag bara förbi…nyvaken och lite pömsig stappla vi in på macken och det var fullt av hungriga resenärer som oxå tänkt samma tanke som vi…stackars macktanten som var själv i kassan, butiken full och behöva ha koll på alla, ätandes, tankande och kissnödiga människor!!!

Åt sedan mig proppmätt på pulvermoset som inte smaka ett dugg..de måste ha glömt saltet eller så är det jag som har fel på smaklökarna…men jag tryckte i mig allt ändå …och drack en cola som jag aldrig annars dricker…men det var välbehövligt, behövde sockerruset för att pigga på hjärnan lite …jag blir fruktansvärt trött av att åka bil…kör hellre själv men alla tycker att jag kör så dåligt så jag avstod körandet på hemvägen!!

De tjatar så jag blir galen och lägger sig i, sakta ner, kör fortare, nu kör du för fort nu kör du för sakta, sväng, växla ner, växla upp, ska du parkera mitt på motortrafikleden, gas, kör om nää inte nu…ja ni fattar ju att så kan man inte ha det…så gubben fick köra hem …lugnast så!!!

Alla var helnöjda med Lisebergsdagen och det är roligt att bara vara där alla och ha roligt ihop…strosa runt och glo på folk…och va vi skrattade, åt oss själva och andras roliga upptåg…som när de just vågat åka något läskigt och de exalterade  ska berätta om upplevelsen med skräckblandad glädje. Vi skratta i kapp…och det var länge sedan jag skrattat så mycket som jag gjorde igår!!

Glädjefulla var vi alla som små barn …det är så det ska vara på nöjesfältet…man ska ha det roligt och bli lite som barn på nytt…

Här är en glad liten kanin..

augusti 2010 207.jpg

..som hade bestämt sig redan hemma att köpa en ballong på Liseberg..o han tjata otaliga gånger under dagens lopp men till sist då vi skulle åka hem fick han sin efterlängtade ballong…

Här samlas vi inför sista åket med Flumriden…de minsta gillade att åka flum och de skratta hejdlöst efter sista backen av …glädje!!

augusti 2010 191.jpg

Det gjorde ingenting att de blev blöta….för vi skulle ju ändå åka hem!!

augusti 2010 203.jpg

Vet ni vad jag tycker är läskigast på Liseberg? Jo det ska jag avslöja nu …Spöken och Clowner…lustigt va …

Skulle inte om jag så fick betalt gå in på Hotell Gasten…jag klarar inte av att gå på rad i mörker och överumplas av utklädda människor med mask för ansiktet…jag är så himla lättskrämd så att jag skulle göra ner mig om någon i mörkret skulle viska BU!! Även om jag vet om att det är på skoj så blir jag hysteriskt rädd…

Ni som följt min blogg vet ju vad som hände med den stackars Tomte som överrumpla mig i stallet på själva julafton…han fick stryk av Tant Otto och jag jaga ut han på stallbacken där han förskrämt la bena på ryggen!!!

Hm gillar inte clowner heller de ser så elaka ut…där bakom sin stora mun och sitt sminkade ansikte…tänk er att möta en clown en mörk natt….hua jag ryser…men så har jag ju läst Stephen Kings ”DET”…

Jag gillar alltså inte masker…

Denna lustiga clown som tala ett hittepå språk tyckte jag inte särskilt mycket om….han skrämmde mig lite då han lite påfluget balansera fram till oss…hahaha…Barnbarnet ser inte ett dugg rädd ut då han snällt gör som clownen vill …ställa upp på bild och förevigas!!

augusti 2010 176.jpg

Gillar ni människor med mask?…eller var är det som skrämmer er allra mest?

Människor…en del ialla fall lägger på sig en mask vid olika tillfällen för att skydda sig eller för att de inte vill visa vem de egentligen är…man kan stöta på dessa människor lite varstans….människor som inte vågar visa sitt rätta jag…av någon anledning….så vem kan man lita på?…vem är sig själv …vem spelar ett spel….läskigt!!!

Masker är inget för mig….

12 svar to "Glädjefull dag…med många skratt…nu har vi förlängt livet!!!!"

Skoj med Liseberg =)

Yes jätteroligt ställe!!!

Ni verkar ha haft en kanondag på Liseberg :)Sån tur att det inte var jätteköer överallt, det som avskräcker mig från att åka dit.Det som verkligen skrämmer mig är… tja, antagligen mänsklig ondska. Clowners masker fascinerar mig och får mig att tänka på vistelser i Venedig 🙂

Inte mycket köer att tala om, fredagen den 13 var ett bra val att gå på Liseberg verkar xdet som…många som är skrockfulla kanske!!Vi hade ialla fall bara tur..vackert väder och helskoj hela dan…Clowner och masker är läskiga…man vet ju inte riktigt vem som döljer sig bakom masken…en elak ond människa ..kanske…Tycker även heltäckande burkor är lite läskiga…Man döljer ju sitt riktiga jag bakom och jag vill kunna se människans alla utryck… :):( 😉

sånna dära härlgia dagar skulle man ha minst 1 per kvartal 🙂 å mos med räksallad å bamsekorv…gott gott gott ..nu blev jag ju hungrig ju 🙂 kram

Gottig dag vi hade…åt på pizzabufe mitt på dan…ät så mycket pizza du vill..men det var ingen höjdare. Men bättre än hamburgare som jag avskyr som pesten…Idag lagar jag potatis, palsternacka och morötter i ugnen…beasås och köttbullar till…det är än smaskigare än bamsekorven med mos!!

Huh, jag har också läst Stephen Kings ”Det”. Jag gillar heller inte clownansikten och masker. Tycker de är läskiga.Vad roligt att du hade jätteskoj på Liseberg. Kul att släppa loss ibland och bara ha skoj och skratta. Det behöver man.Haha, kan tänka mig att du inte ville köra bilen hem. Inte roligt att få direktiv av ens medpassagerare. Jag förstår inte varför speciellt karlar blir så nervösa om kvinnor råkar köra bilen de färdas i. För ett ta sedan när jag skulle ta bussen hem från jobbet, så var det en kvinnlig busschaufför. En gammal farbror skulle åka med och han sa till chauffören; ”Kan du verkligen köra den här stora bussen, flicka lilla?” (Då morrade jag inombords).Önskar dig en härlig dag idag!

Nä jag blir så distraherad av andras kommentarer att det blir farligt….i bilen då jag kör kan jag bli riktigt arg och uppretad på andra bilister …som bilist kan jag få utlopp för ilska…som så många andra kan jag tänka! Vet inte varför man blir så upprörd då man kör bil…Män tror att de kan köra bättre bil…därför blir de så nervösa av att åka med tanten sin…men i själva verket så har det inget med vilket kön man är av om man kör bra eller inte..tror att det har med talang att göra….och intresse!!Ha de gott Pinglis!!!

Vad härligt ni hade det, så skoj med nöjesfält och Liseberg är alltid bra!Nja, jag blir inte rädd så ofta…men ibland kan mörkret när man är ute, utan gatlampor, vara lite skrämmande.Kram!

Jag kan oxå bli mörkrädd…jag hör ju lite dåligt och om det blåser eller väsnas lite så kan jag lätt bli överrumplad och skrämd…hör ju inte alla ljud!! På jobbet, jobbar ju natt är det skönt att inte höra alla knäpp i huset…men jobbarkompisarna hör och kan ibland skrämmas…Hörde Du? Nä vadå jag hör inget!!!Om jag blir skrämd vet jag att jag att jag kan bli farlig…slog ju tomten som skrämde mig på julafton!!! Hihi efteråt kunde jag skratta åt det …men då det hände var det på blodigt allvar…Hua!Kram!

Tänk att vi tanter ska behöva höra hur vi borde köra, själv är jag som dr Jekyll och mr Hyde, när jag sitter bakom ratten blir jag en annan person, skäller som en bannhund, hytter med näver, ojar mig över alla som inte kan köra, skrattar gott.Själv är jag inte så förtjust i clowner, har också läst Det, haha. Men annars är jag nog inte så lättskrämd, är mest rädd för ormar och getingar, haha.Men blir lite avis på att du varit på Liseberg, det var evigheter sen jag var där, faktiskt riktigt dags att göra ett nytt besök, fast å andra sidan har jag inte närmat mig Gröna Lund heller, och det är betydligt närmare dit för mig, ler stort.många stora kramar

Ja vet att jag kan köra bil…de behöver inte klanka ner på mig alls…och kan bli som du en helt annan person i trafiken ..om jag blir uppretad!! Hihihi!!!Annars är jag en mycket tålmodig person…som är lugn och sansad!!!Grönan har jag inte varit på på evigheter…såg sommarkrysset igår…skulle vilja gå lustiga huset!!!Kram kram!!!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
