Min egna lilla vrå

Fototriss…symmetri…103

Posted on: augusti 9, 2010

Oj oj fototriss på¨gång igen…haft fullt upp med annat så jag har inte hunnit sitta så mycket vid datan…inte hade jag hunnit fotografera heller så jag letar i mitt lilla fotoarkiv och ser vad jag kan hitta där då…

Jordgubbarna jag köpte för att göra saft står symmetriskt i lådan…

Jorgubbar 002.jpg

Här jordgubbar igen, på digestivekex med mascarpone ost…

Juli -10 164.jpg

Nu tog inspirationen min slut….leta och leta men till slut bestämmde jag mig för denna bild…här är hästarna i sommarhagen…innan en av dem blev sjuk och vi fick sanera stallet…de här krakarna gnagde även på träden på lilla kullen så vi fick stänga av och tjära trädstammar…

Sommarhagen 005.jpg

De två hästarna i slutet på raden är nu isolerade från de andra för de bär på smittan…stackars dem…men som tur är så lider de inte av sporerna och det är inget farligt…men det smittar lätt så nu går de ihop och har sällskap av varandra…den första hästen som smittats fick gå ensam i hela två veckor i en liten hage brevid stallet,,,gissa om han blev glad när han fick en kompis igen!!!

 Bonusbanner

http://fototriss.blogspot.com/

 

 

 

 

14 svar to "Fototriss…symmetri…103"

Ja, det är inget enkelt tema detta, men du fick ju ihop en bra triss hursomhelst. Hoppas hästarna repar sig.

Tack …de kommer att repa sig snart bara de inte smittar de andra…därför får de gå själva ett tag och inte komma in i stallet..

Märkligt att det står ”anonym” som avsändare på min första kommentar.http://jahhollis.blogspot.com/

Nää du är inte alls anonym!!

Harklar mig lite, ditt lilla fotoarkiv kan inte vara så litet, gissar att det är massivt, ler stort. Det går undan att fylla hårddisken med bilder, har fullt sjå att rensa mellan varven, men har svårt att skilja mig från bilder, haha.Gillar din triss, jordgubbar som bara är så goda är även mycket vackra att titta på, och hästar, även om jag har en enorm respekt för dessa imponerande djur, tycker jag de är otroligt vackra att skåda.En stor glad kram

Åh Maj-san jag klarar inte av att rensa bilder …jag som är van att samla negativ i pärmar…har fullt sjå att slänga bilder i papperskorgen….vill spara allt men inser att jag kommer att spränga hårddisken om jag sparar allt för framtiden…de allra viktigaste bilderna sparas även på CD eller DVD!!Hästar är de vackraste och ståtligaste djur jag vet…man ska ha respekt för dem för de är ändå djur som kan göra oförberedda ting…jag har ju åkt av dem och blivit trampad och nersprungen ett antal ggr…ajajaj va man kan göra sig illa!!En stor hästkram från mig!!

Ätbara trissar är mina favoriter 🙂

Kan nästan räkna ut det!!!

Vilken underbar triss! Jordgubbar och hästhage! Det är inte bara symmetri, det är svensk sommar när den är som bäst!

Jomenvisst är det svensk sommar…hästar på sommarbete det finns inget som bättre personifierar svensk sommar…hästarna har det gott i hagen….och jordgubbar är bara så gott ..äter dem så länge säsongen tillåter…nu är de slut tyvärr…men nu har vi blåbären…och all svamp i skogen…lingonen är oxå på gång…och all annan frukt som växer på träden, plommon , päron, äpplen …Visst är Sverige fantastiskt!!!

Härlig triss! 🙂

Naturlig symmetri!

Åhhh, jordgubbar med mascaponeost på digestivekex låter smarrigt!Bloggsvar; Mamsen och pappsen är från Finland.Ha det så gott!

Mums va gott det såg ut. Och söta hästar också 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
