Min egna lilla vrå

Midsommardröm…

Posted on: juni 25, 2010

Bakade sent igårkväll en tårtbotten, ville pröva ett recept på jordgubbstårta…länge sedan jag bakade bottnen själv…tycker att det är lite knepigt att dela den.

Fyllde den med marsan, grädde och mosade jordgubbar, Belgiska och Svenska i en enda mosig go röra. Hoppas att den smakar gott trots att den lutar lite, haha en lutande midsommardrömstårta, jag vet ju som sagt att det är svårt att få till det.

Fick användning av spritsen igen men spritsa bara runt kanten…denna gång blanda jag inga daijmbitar i grädden så det gick galant.

midsommar 017.jpg

Den går säkert att äta ändå trots att det är en Ottotårta!!

midsommar 016.jpg

Var en vända på stan innan imorse skulle köpa och prova en en bikiniöverdel men glömt att köpcentrat är stängt midsommarafton…grrr…det var minsann öppet då jag jobbade där i hela 14 år..men inte när Tant Otto för en gång skull i världshistorien, helt frivilligt åkte dit för att jag shoppa…

Fick istället åka till EKO hallen och köpa havrekross till hästarna…hm det skulle jag göra på måndag…men nu slipper jag det…hästarna ska ju oxå ha lite gott när det är helg…de kanske kan ta en bit tårta om det blir över.

Köpte mig en bukett blommor oxå för det kan jag vara värd…satte i två rosa doftpioner från min egen buske och det blev en riktigt fin midsommarbukett.

midsommar 009.jpg

Glad midsommar!!

10 svar to "Midsommardröm…"

ååå så fin ..å mumsig ser den ut oxå …kram

Hm det var mumsig….står kvar hos dem som mannen och dottern fira sin kväll med igår då jag jobbade…hm får la ta en fika uppe hos dem då vi är hos hästarna senare eftermiddag…just vaknat och äter frukost nu…kaffe mycket kaffe krävs det för att vakna.Oj a solen skiner ska snart bege mig ut!!Kram och trevlig fortsättning på helgen!

Ja den tårtan kan nog locka vem som helst i fördärvet.. : ) Man kan göra en tårta på rulltårtebottnar också om man tycker det är svårt att dela vanlig tårtbotten. Kram på dig och ha en skön helg!

Bra tips Viba du kan ju oxå baka tårta har jag förstått…Stor kram oc ha en fortsatt härlig helg på ÖA!!

Vilken smarrig tårta du har gjort, tummen upp för egen tårtbotten kram

Tack …tårtan är smarrig lovar….kanske inte så där lätt luftig tårtbotten …men saftig och god så det förslår!!Kram och ha en fortrsatt trevlig helg!

Din midsommardröm ser underbart god ut. Hade kunnat tänkt mig en bit av den till det kaffe jag dricker just nu 🙂 Ha en fortsatt bra dag!

Hm tar just en tugga till kaffet!!

Jag fick kasta mig över en lika fin tårta som din och säkert lika god under midsommar! Det var min svärfar som gjorde den på min begäran… Han är så gullig och svärmor hade gjort en fantastisk paj med västerbottensost och räkor, till den sedvanliga sillen…Mums!! Men att jag tycker om tårta är ju intet nytt under solen *LER*Tumme för en JÄTTEFIN tårta!Hemikram!!

Tårta är gott …håller mee dig…Det var länge sedan jag bakade bottnen själv bara men den blev god.Hm vi åt också sedvanlig midsommarmat..sill och potatis..men jag gillar inte sill så jag åt köttbullar och korv till…mums med västerbottenost paj…det har jag gjort nån gång me men i år skulle jag ju jpobba så det blev en enkel lunch..Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
