Min egna lilla vrå

Fototriss..sommarnatt

Posted on: juni 20, 2010

Sommarnatt  19/6 -10.

 Vilken härlig sommarnatt,  bröllopsnatt en riktig underbar försommarnatt.
Natten var en skön avslutning på en fantastiskt dag i kärlekens tecken, vi sent ska glömma…

Victoria och Daniel fick så äntligen varandra detta vackra par, ett riktigt sagobröllop och Daniel blev så Prins och riddare. Må de leva lyckliga i alla dar…

Störst av allt är kärleken. Ord som Daniel kan ha som motto nu då han avslutade sitt vackra rörande tal till sin Prinsessa med just dessa ord.

crown.gif

Jag har jobbat natt i helgen och kunde således inte finna många natt motiv där jag var…på mitt jobb…fick gå ut i natten och fota lite på innergården till äldreboendet…

För första gången nattfotograferar jag med min kamera och hitta inte riktigt rätt inställninga, men här är änå resultatet…taget på lång slutartid!!
Därav resultatet.

Vi hade flaggan i topp hela natten….

bröllopsyra 001.jpg

Natten var lite lagom ljummen så som en försommarnatt sig bör…vi hade om vi velat kunna sitta ute och intaga vår sena natt buffe, kycklingsallad och glassbåt till efterrätt. Om vi hade kunnat så skulle vi ha haft med oss lite att grilla…så skön var denna sommarnatt!

bröllopsyra 002.jpg

Nää vi kan inte grilla på natten…vi jobbar ju och vet aldrig när vi kan få rast…ingen natt är den andra lik…så vi äter våra små medhavda picknick lådor med diverse småplock…för dedt mesta blir det tråkiga mackor!

Här är ett träd, tror det är ett Gullregn…

bröllopsyra 003.jpg

Det var mitt bidrag till veckans triss…..sommarnatt!!

Bonusbanner

Titta gärna på fler trissar ….

http://fototriss.blogspot.com/

33 svar to "Fototriss..sommarnatt"

Så läcker den sista bilden är 🙂

Tack…det fanns inte så mycket att fotografera på innergården precis men bilden dufer gott!!

härliga nattbilder…här var de regn i natt kram

Här var det Guldregn!! Fint hela natten lång!Kram

Guldregnet är jättefint!!!

Tack…fick fota det som kom ivägen bara…

Härliga bilder! Den sista är magisk!Kram! / Rozie

Det var en magisk natt oxå efter en sån fantastisk dag med sagobröllop, pompa och ståt!!

*Tumme!*

Tack!Ottokram till dig

Guldregnet är enormt! Vackert!

Det är en vacker växt …men giftig!!

Fint – blandningen blixt och äkta ljus funkar bra!

Jo det funkade relativt bra …kan inte kameran riktigt bara!

Visst är det gullregn på din nedersta trissbild. Kan vara bra att känns igen eftersom den har rätt giftiga frön. Jag tycker det blev en bra triss, men jag delar inte din rojalistiska yra. 😉

Jag är inte så yr egentligen..tycker bara att de var ett vackert par…och det är roligt med bröllop och det är ju så länge sedan någon svensk kunglighet gifte sig…därav kom min royalistiska yra…Nattbilder är svårt att få bra speciellt om man inte kan kamerainställningarna …men jag är nöjd! =)

Så fint med alla lampor!

Ja det är en mysig innergård vi har…

Härligt att kunna sitta ute så där en vacker sommarnatt:) Finfina bilder som du fotat.. ditt bord med stolar.. jammi jammi:)

Visst där skulle vi kunna sitta …men gör inte så…sitter vid altandörren som vi öppnar för att få in sommarluft i ett kvavt dagrum… =)

Det var jag som blev Anonym;)

Magiska bilder, ska ta mig ut också någon natt, fast jag sover ju alltid numera den tiden, haha. Men det händer att jag varit uppe och ute i ottan, skrattar gott. Tidiga morgonvandrare har sett en dam med kamera runt halsen stulta omkring i jakten på de ultimala bilderna.Kanske man skulle pröva sig på en fototriss någon gång, men det kan vi göra sen, våra egna, blinkar lite.Stor varm kram

Jo men visst va gör man inte för den ultimata bilden…nästan vad som helst. Snart kan vi ha egna utmaningar Maj-san…olika teman…och kanske egna trissar.*blinkblink* Ottokram

Ni verkar ha det fint på jobbet uteplats. Vackra bilder.Mmmm, glassbåtar är gott.Ha det fortsatt gott i sommar och hoppas du kan koppla av också mellan arbetspassen.

Jo då kopplar av så gott det bara går…har semester om fyra veckor….längtar dit!!Ha de gott du oxå….

Jättefina bilder, vad duktig du är!Mysigt med lite nattlig stämning i dem, dessutom.Kram!

Hm natten är inte så lång så här års bara, det ljusnar redan halv fyra…så man får snabba sig att fota då det är mörkt…Jag ansträngde mig inte så mycket…prövade lite olika inställningar bara och tog de som blev bäst…det skulle vem som helst klara …Kram!

Vilka vackra nattbilder… Påminner om min fest jag rapporterar om i ett inlägg…Hemikramar!

Ska hälsa på dig i kväll….har varit lite dålig på att läsa andras inlägg…men efter ett natt pass blir man lite dizzy och disträ….jag kommer igen..lovar!Ottokramar

Oh vad mysiga bilder! Lite skakningsoskärpa men jag tycker att det passar!

Tack snälla…amatörmässiga bilder kan bli lite charmiga…måste lära mig kameran snart!

Härliga bilder i sommanatten….

Tack…sommarnätterna är härliga så här års…

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
