Min egna lilla vrå

De fyra kompisarna…

Posted on: juni 18, 2010

Jaha då sitter man då här igen med en kopp kaffe… Först väckte gubben mig och när jag nästan somnat om kom katten…så det var bara att gå upp.

Blåser och är mulet ute idag..så fort ut och hämta in tvätten i morgonrock.. man är optimist och tror att solen ska fortsätta att lysa bara för att dennhar gjort det nu i tre dagar.

Fortsatte min kväll igår med att klippa häcken och stora gräsmattan runt och på baksidan av huset…och sen var jag färdig för duschen. Skönt att få så mycket gjort så nu kan jag jobba helg ostört..nästan..hästarna finns ju där…och vi har inga rasthagar att släppa i, gubben ställde till det igår med att bespruta alla med ogräsmedel så vi måste gå ner med dem i sommarhagen varje dag. Rasthagarna har varit bra att släppa i några timmar då och då…den möjligheten är nu som bortblåst!

Hm vi kommer att släppa dygnet runt efter midsommar nån gång är det tänkt..  jag är ju van att gå med dem fram och tillbaka, höll ju på så hela hösten för att de skulle få gå länge i större hage och kunna äta lite av gräset där. Utsatte mig gång på gång för att springas ner trampas på då jag gick med bägge. In och ut vid grinden hände det att det knäppte i staketet och Zlatan tyckte att det var lite otäckt så han drog iväg med både mig och Pompe ett antal gånger…men jag överlevde fast jag vrickade mig och fick en del blåmärken.

Nu går jag med Pompe och Paloma och de sköter sig utmärkt…visst man skulle kunna ta en och en men ni skulle bara veta att det är en bra bit ner till sommarhagen och man vill heller inte lämna en ensam den tiden det tar att gå hem igen och ner med nästa…jag är inte lat det kan jag inte påstå men vägrar gå upp och ner igen…så därför utsätter man sig lite för risker …det blir ju lite mer spännande då…

Dagen idag får jag nog mestadels tillbringa inne…städa, röja och laga mat…det hann jag ju inte med igår…tur att jag var utnyttja dagen ute igår i det fina vädret.

Solbrännan blir ju jämn och fin då man rör på sig…hade linne så jag slipper den värsta bonnabrännan.

Här går de fyra kompisarna som ska campera ihop hela sommaren…i solen…blir det mycket sol får vi smörja med helosan sol..för solen kan ge soleksem även på hästar…särskilt i svansroten och i mankammen….Pompen då som har lite känsliga ögon får ha sin fly fastspännd i grimman det hjälper lite annars har han ju sin fina vita rånarluva ni vet..som skyddar både mot flygor och sol.

juni 2010 127.jpg

Det bruna stoet är förresten suspenderad i en vecka och ska inte gå i sommarhagen under den tiden…I förrgår då vi hämta hem dem halta hon och vi upptäckte att hon hade fullt med riv, sticksår på bakhasorna. Trodde först att de bråkat och att hon blivit biten men i eftertanke så ser inte bett ut så…gick hagen runt för att se var hon skadat sig på men hitta inget konstigt…möjligtvis har hon hoppat in i ett stenröse och skadat sig…ingen aning. Tråkigt och synd om henne, det gör ju ont och är benet är svullet rejält svullet…pencillinkur och smärtstillande och gå i liten hage…tur att bonnen inte sprutat just hennes hage så att hon kan få gå ut hemma…

 

2 svar to "De fyra kompisarna…"

härligt härligt …du får väl kasta dig upp barbacka å ta den andra pollen i rep bakom hihihi ha en fin helg vännenkram

Jodå så gör de små barna…dessa ponnyer passar inte en dam i sina bästa år..jag har växt ur dem…de har krymt …o Zlatan den filuren kastar man sig inte bara upp på…han är rädd om baken sin…o jag vill inte flyga av…nää så jag får snällt leda dem och riskera bli nerspringd…det händer inte så ofta bara om de blir skrämda!Kram o ha nu en härlig helg o tänk lite på mig som jobbar.

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
