Min egna lilla vrå

Som man bäddar får man ligga…

Posted on: juni 17, 2010

Avnjuter en god kopp kaffe…det är jag väl värd efter att ha snott runt hela dagen.
Först promenad vid 07:00 till sommarhagen med två som ivrigt längtar efter att äta frukost i det gröna…fyller sedan vattenkaret med 60 liter vatten, får köra två omgångar då vi bara har två dunkar. står sedan länge och ser på då hästarna lunkar runt i hagen för att hitta bästa stället att ha picknick på. De stannar för att klia varandra och nosa lite för de har ju inte kännt varandra så länge…tre dar.. så än är de nyfikna på varandra. Haha att gå på sommarbete är som att campa eller vara på läger hela sommaren med sina kompisar ..nya som gammla.

Hjälpt far min idag att putsa ett fönster och byta gardiner…när det var färdigputsat och vi konstaterat att det var glasklart, rent och skulle stryka gardinerna så fann vi att jag tvättat fönstret med bara vatten…för i fönsterputsflaskan fanns just bara vatten…den används som dänkflaska hahaa…

Det var första gången jag putsat fönster med bara vatten och jag lovar det blev rent ändå.

Sedan åkte vi vidare till lilla mor på demenshemmet…de hade tårtkalas ute i solen då  vi kom så vi smög upp och bytte gardiner även hos henne…det blev så fint och ljust…och uppskattat. Satt ute en stund och hade det trevligt…skojade och skrattade och åt dajm som far köpt på Finlandbåten. Mamma har fått så fin färg, hon har alltid älskat att vara i solen.. så hon får sitta på balkongen i sin rullstol då vädret passar…hon är redan brun som en pepparkaka.

Vidare till ICA och handla, följde med pappa och handla lite och även jag fick ihop en kasse med mat…köpte med jordgubbar som vi ska ha till kvällsmat..

Pappa var sig inte riktigt lik idag han flåsa och stöna och orka ingenting så han fick ringa doktorn och få medicin, han hjärta är lite svagt och orkar inte pumpa runt ordentligt så benen svullnar och han samlar på sig vätska…sovit dåligt på nätterna och inte fått till sig andan riktigt. Hm han ska hämta medicinen imon, fick vätske drivande så hoppas att det blir bättre…annars blir det sjukhusvistelse ett tag…elstötar i hjärtat brukar hjälpa för hjärtat som slår dubbelt eller skenar.

Som tack för hjälpen fick jag en flaska vitt vin av pappa, som han köpt på Finlandbåten. Jag vattna en gång då han var bortrest.. stanna på vägen till jobbet så det var inget besvär…

Rolig flaska…det är säkert gott…tanterna köade för att få köpa så pappa tänkte att det nog skulle fall mig i smaken …Tant som jag är!!

juni 2010 179.jpg

Väl hemma laga jag mat, bakpotatis med skinkröra, när potatisen skjutsats in i ugnen hängde jag två tvättar, klippte gräset på framsidan och planterade en ampel…

Nu är vi mätta och hästarna har jag hämtat in så nu ska dottern sköta hästen och rida ut på tur med sina kompisar…stallet har jag redan mockat….som curlingmamma jag är så sopar jag framför och rullar ur röda mattan så att dottern bara kan göra det som är roligt…rida och vara med sina kompisar. 

Hon har det förspännt yngsta dottern…men jag klagar inte jag har bara  mig själv att skylla…som man bäddar får man ligga…

10 svar to "Som man bäddar får man ligga…"

Tumme för din dag ! Jisses vad du har stått i och hållit igång, hade varit glad om jag orkat/kunnat göra lite av allt.BS Det är samma ålder på oss, så de kanske gör så med 50 åringar ? Är så in i märgen trött och utsliten på hela denna sjukcirkusen för den är verkligen helsjuk och behöver rehabiliteras !Kram

Ja det verkar så…jag blir så trött på att slussas hit och dit. När man väl orkar ta tag i sin situation så gör de så här ..man tappar ju tron på att man ska få hjälp överhuvudtaget.AH jag blir arg samtidigt som jag blir besviken…Hm mitt problem är att jag antingen har fullt upp och trycker in så mycket grejer jag bara kan eller så får jag inget gjort alls…apatiskt nästan…upp och nervända jag. Men jag kan vara full av energi ena dan och andra är jag totalt energilös…Jobbigt värre.Nu väntar jag på att de ska ringa från VC …får se om de bollar mig tillbaks igen.PHU!!Stor kram

ibland är de underbart at bädda …ler ..vilken dag ..härligt att få undan så mycke ju ..kan tänka mig att du sover gott i natt då ..kram

Jodu en nybäddad säng går inte av för hackor…haha.. sova nää jag ska titta på New Moon först…om jag inte somnar som jag brukar framför tv:n.ottokram

Nej! ”Den som ligger får bädda!” heter det!Kram! / Rozie

Ja det heter kanske så…hihihi…men sommman bäddar får man oxå ligga så det så!!Kram /otto

Somna nu inte till favvoserien på TV.n bara.. Kram!

Ska försöka hålla mig vaken…men gubben ska titta på fotboll först så jag sitter väl här och har bildskärmsterapi en stund…kram!!

Vad du verkar vara omtänksam och gullig mot dina föräldrar och din dotter och hästarna. Kul dag du verkar ha haft trots (eller tack vare?) en del kroppsarbete.Gott med vitt vin.Ha en riktigt skön fredag och en trevlig kommande helg!

Snacka om att göra av med energi, blir alldeles trött bara av att läsa, ler stort. Du är en duktig tjej Otto, som hjälper andra, och visst curlar vi en del med våra barn, jag gör det fortfarande, men med den glädje man får av det man kan göra, är det värt allt.Många varma kramar

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
