Min egna lilla vrå

Äntligen sommar!!!

Posted on: juni 16, 2010

Nu äntligen börjar sommaren närma sig, solen skiner och det är något varmare temperatur…idag har bassängbadet nära där jag bor varit fullt med badgäster så nog kan man säga att det är sommar allt.

Jag har sovit bort det mesta av dagen och jag var ordentligt mörbultad och genomtrött efter natten som varit…inatt har vi inte suttit särskilt mycket..men så är det ibland och tiden går ju ialla fall fort…man känner inte att man är trött förrens på morgonkvisten…och då undrar man ibland vad det är för jobb man har…att man utsätter sig för dessa ständiga vakennätter helt frivilligt är då för mig en gåta.

Sommarnätter är ändå lättare att jobba, det hinner ju inte mörkna förrens det är ljust igen…inatt mörknade det vid ca 24:00 och ljusnade redan vid 03:30…härligt!!
Man behöver inte lika mycket sömn heller på sommaren men det är lite svårare att sova efter vaknätter…

Idag sov jag bra, vaknade bara av att min telefon ringde tre gånger..glömt att sätta den på ljudlöst så det var mitt eget fel.

Hästarna är oxå glada att det äntligen är sommar de släpps nu några timmar om dagen på grönbete i vår sommarhage…Pompe slipper den dumma dumma Green Guarden som jag skrivit om tidigare…den som gör att de inte kommer åt gräset och som jag tycker är vidrig…Jag gav mig inte en tum så nu slipper han den förhoppningsvis hela sommaren.

Igår släpptes vi alla fyra ponnysarna ihop…ett nytt sto som ska vara här hela sommaren…men det hände inte så mycket och bara smärre utfall mellan stona som båda är ranghöga…Pompe han bara sprang runt och visa upp sig och kunde inte riktigt bestämma vilket sto han skulle välja…så nu har han fullt upp hela sommaren med att uppvakta två brudar…den lille rackaren…oj oj vilken bra sommar det kommer att bli för vår lille Pälskling…

Här uppvaktas nykommlingen i gänget….Pomerans hjärta Paloma.

blandat 006.jpg

6 svar to "Äntligen sommar!!!"

kärlek :-)kram

Yes han är så nöjd så!Kramar

Kärleken är underbar! =)Bloggsvar:Tror du DET? ;-)Nja, tror snarare att han drev med mig.Kul att du gillar min layout. Men det konstiga är att den inte syns i Explorer, där visas den ”gamla” layouten. Den här ser jag bara i Firefox! Hur kan det bli så olika beroende på vilken webbläsare jag använder? AB-bloggen strular titt som tätt!Kram!

Man vet aldrig…kanske så var det på allvar…Ja kärleken är härlig!!Kram tebax!

Vilken vacker bild, sitter här och trånar.Jag gillade att jobba natt på sommaren, gick alltid barfota i daggen, älskade den känslan, och så vaknade man till liv, ler stort. Men visst är det jobbigt för kroppen, den tar stryk av nattvakande, så var rädd om dig vännen.Har informerat gubben om att du står i första backen och hojtar, observera han startar 22:44 i Motala så vete sjutton när han är vid dig, ler stort.Många kramar

Ah då missar jag gubben din då är jag redan på jobbet, han måste vara här mitt i natta..vet inte hur lång tid det tar från Motala…3-4 timmar kanske…synd ..hade velat heja på han i backen…När jag ska hem på morgonen från jobbet möter jag massor med cyklister och de tar upp hela vägen så det tar tid den morgonen att ta sig hem..oh jag som alltid är så trött på möra…Kram kompis

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
