Min egna lilla vrå

Ottos sommartårta

Posted on: juni 11, 2010

Bakade en tårta till äldsta barnbarnet idag som fyllde 10 år!!

Den blev helt ok trots att den inte blev som jag tänkt mig…jag krossade daijm och la i grädden smaskigt tyckte jag …men det gick ju inte att spritsa grädden då daijmbitarna fastnade spritsen. Va snopet då ..jag bände spritsen med en sax för att göra hålet större utan resultat..så jag fick helt enkelt  spritsa grädden utan insatsen…det hålet var så stort att det kom tjocka korvar då jag spritsa…inte riktigt det utseendet jag tänk mig men vad skulle jag göra…gjorde en kant av grädden med små bollar på…alla trodde att det var maränger..hahaa. Fyllde sedan hålet med massor av jordgubbar…och den var god att äta jag lovar…

Ibland blir misslyckade kakor godare än de som är lyckade…

Pontus 11-6-10 058.jpg

Pontus 11-6-10 055.jpg

Nu är kalaset över och vi har tagit in båda hästarna så de slipper ovädret inatt…de är så nöjda och zlatan behöver vila upp sig då det är jobbigt att gå ute dygnet runt..de sover inte mycket på natten ute..de måste ju vakta.

Hm dottern då ska vi åter sitta uppe och vänta på…hon har åkt på en av kommunen arrangerad resa till Skara sommarland…stackarna vilket väder då att vara på badresa en dag då det regnar som attan. Men det var bokat sen en tid tillbaka så det var bara att åka det…kommunen tänkte att få iväg lite ungdomar från stan då det brukar gå ganska så livligt till skolavslutningsdagen…det räcker med att alla studenter firar i stan. Jaja vädrets makter kan man ju inte styra över…vattnet i bassängerna är ju tempererat och man kan ju hoppas att det finns en bastu att krypa in i om man fryser…jag skulle då inte badat i ett väder som detta…men jag är ju som bekant en riktig badkruka!!

14 svar to "Ottos sommartårta"

Den såg VÄLDIGT god ut hörru, och det såg faktiskt ut som maränger på kanterna .-)Jag håller med kidsen där.Sov så gott // Tess

Ah kidsen är ganska klarsynta och snabbtänkta…annat är det med en glömsk tant som jag.God natt och sov så gott kram

man ska inte gå efter utseendet ..den smakade säkert jätte marrigt å jag tycker den ser helt okej ut faktiskt……mm vikket väder det blev ..regn å regn …jaja ..svensk sommar 🙂 kram

Nää skönhet kommer ju inifrån och den var härligt kladdig och go inuti…hm svensk sommar är man ju van vid men hur orkar det regna som det gör?kram

Den såg kanongod ut!!

Tack det var den oxå!

ser jättegod ut, jag hade inte tackat nej till en bit av den tårtan.

Tyvärr så är den redan uppäten…så god var den…annars hade du gärna fått en bit! 🙂

Men å vad gott det ser ut!! Förstår att det var njutbart.Ha det så bra i …sommarvädret!KRAM

Ingen sommarvärme precis men jag baka en sommartårta ändå!ha en härlig helg trots ruskväder!!Kram

Ahh!

Gottgottigottgott!!

Mums! Tårtor får mig alltid att komma springande… *skrattar* Jag bjuder också tårta!Hemikram!!

Ha fast dina blir mycket snyggare, skulle spritsat mycket finare men daijmbitarna satte stopp för det..haha.kram!

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
