Min egna lilla vrå

Fototriss…Metall

Posted on: april 18, 2010

Funderade en stund på veckans nya tema Metall….och först tänkte att min pappa skulle få vara med i min triss idag…va har han med metall att göra då…jo han har jobbat inom Metall i hela sitt liv…på fabrik som verktygsmakare….men jag bestämmde mig för att tre andra bilder får symbolisera min syn på Metall…. Bilder på en gammal rostig Ford!!

Den här gammla visan sjöng just min far och även min farfar för oss barn då vi var små …tror att den gick så här på ett ungefär…

Uppå våran gård där står en gammal ford
Utan hjul och utan däck och motorn den är väck.

Och tittar man där bak så finns det inget flak
Och tittar man där förarn satt så finns där ingen ratt.

Den går på terpentin och smör och margarin
Den går så fort som en raket genom Johanssons staket

Och Johansson kom ut med bössan full av krut
Men då sa bilen bara TUT och nu är visan slut!

Skogspromenad 027.jpg

Den här gammla Forden får symbolisera bilen i visan jag kom att tänka på idag då jag var på fotosafari i skogen hemma…denna Ford har stått där brevid stigen jag ridit på otaliga gånger och jag har alltid undrat hur den hamna där…

 

 

Skogspromenad 022.jpg

Bilvraket är ganska så skräckingivande där den står mitt i Guds fina natur med sitt stora gap, grill som ser ut att skratta eller kunna äta upp en när som helst…

Det finns inte mycket till inredning kvar ingen ratt, ingen motor och bara ett gammalt trägolv i skuffen…hade de trägolv förr verkligen?

Men det är en gammal Ford i alla fall för det står på den….så visan passar ganska bra…en tank såg jag men jag har ingen aning om den gått på terpentin….den ser inte ut att ha gått att köra så fort som en raket men in i ett staket kanske för den ser lite krockskadad ut ändå….

Skogspromenad 020.jpg

 

 

 

 

 

20 svar to "Fototriss…Metall"

Jätte bra triss. Underbara bilder. Den visan är rolig. Lena/isis

Tackar tog många bilder så det var inte lätt att begränsa sig till tre…=)

Tänk att den forden ska ligga där ute i skogen och skräpa. Kunde ju fått bättre öde och vara en rarietet idag.Snyggt var det till temat förståss.Min lilla pippi som jag fotade imorse är nog en gråsiska, tråkigt namn till vacker fågel.Ha d gott.

Ja det är väl synd men nu är det för sent att göra något åt den…säkert har den legat där i minst 20 år…ett vrak är va den är nu!! Ja gråsiska var ett tråkigt namn på en så vacker liten pippi!!!Ha de gött!!

Så charmiga bilder på den gamla Forden!! – Även om det är fel ställe för en gammal bil att vara på….

Nää du blev inte anonym, Beppan!Visst är den fel placerad den gammla Forden men det blir ganska så häftigt där den står mitt i blåbärsskogen!!

Ser att jag anses som anonym när jag skrev kommentaren ovan. Jag är ”Beppan” med bloggenhttp://beppansallehanda.blogspot.com:-)

Vilken härlig triss!Ett riktigt rostmonster = )/ Lena

Yes jag kom att tänka på Stephen Kings Rysare om bilen Christine…har du sett den? En monsterbil som får liv på nätterna och som mördar en massa människor….Ryslig historia!!

Bästa temabidraget jag sett denna gång. Bravo!!!

Tack snälla lilla Imsy gumman…. jag kan säga att jag själv tycker att jag fick till det..med sång och allt…Tackar och bockar för berömmet. =)

Känner mig kluven här. Tycker ju att bilvraket gör sig väldigt bra på bild och du har verkligen fotat bra, men samtidigt är det så tråkigt att det ligger där i naturen och skräpar. Men fotomässigt sett är det en finfin triss:)

Jag tycker oxå att bilen borde stå någon annanstans och inte skräpa i naturen. Men bra på bild blev den onekligen!!

Vilken härli triss. Inte mycket kvar av den Forden men ändå så fint. Naturens gång.

Nää den kan man nog inte köra ens på terpentin….synd den kunde ju varit en riktigt fin veteranbil om någon struntat i att bara lämpa av den i skogen…

En härlig triss! Och kul visa som passade perfekt till 😉

Den visan passar j u utmärkt till dina bilder.Och trots att motivet är tämligen fult tycker jag bilderna är jättefina.Fascinerande i sitt förfall.

Borden lutad inte…hahaha. Av någon anledning funkade konstruktionen.Ha det så underbart i värmen!Kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
