Min egna lilla vrå

Ett riktigt "skott" år

Posted on: februari 22, 2010

Ojojoj idag har jag inte legat på latsidan, trots att jag sovit till 14:30 efter att ha jobbat mina tre nätter… så har jag gjort stallet och skottat…hela garagetaket, tungt tungt med över en halvmeter snö.

Att skotta var inte så svårt desstå svårare var det att ta sig upp på taket…med snö upp till låren pulsandes fram, väl framme vid kanten på taket upp på snövallen som gav med sig och så sjönk man ytterligare lite…det tog ett tag att hitta ett ställe där snön var lite mer packad och stod emot min enorma kropp…*fniss*

skottning 004.jpg

Så här såg det ut då det var färdigt, efter 1 1/2 timmes ihärdigt skottande.

skottning 005.jpg 

Skottade så mycket jag orka eftersom man ändå var i farten…skottade lite mer än vad jag behövde…tog lite av grannens snö oxå….

Detta var min dag och nu sitter jag med min matlåda och äter för oj va hungrig man blir av att skotta….

Imorgon kommer nog kroppen att säga ifrån ordentligt…för idag har jag rört på muskler som legat vilande länge och som inte av den anledningen är riktigt på topp…. ingen OS form här direkt men jag har slitit som om jag vore med i WM i skottning och imorgon kommer kroppen min protestera vilt med träningsvärk som biverkning…..

Grannens bil har det inte lätt den heller….som stått avställd ett tag… den skottades oxå fram ikväll…för imon kommer Lennart med plogen och risken hade varit stor att han plogat rätt in i snöbilen….

skottning 006.jpg

 

4 svar to "Ett riktigt "skott" år"

Precis lika mycket snö som vi hade duktigt jobbat

Ah det var jobbigt men det är bra att röra på sig och det är gratisträning istället för att gå på gymmet…=)

jäklars vad du har slitit ..duktig Otto ..väl värd lite matlåda 🙂 kram

Jaaa nu är jag mätt och glad ska bara ta en kopp te för att värma mig …=) kramkram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
