Min egna lilla vrå

Trött på vintern…jag gör vad som helst för att slippa göra tråkiga saker

Posted on: februari 18, 2010

Jag är riktigt trött på snön och vintern nu som så många andra…. aaah jag har tappat inspirationen lite och orkar inte ta tag i saker hemma som måste göras…tvätt och strykning går an för det är riktigt avkopplande och rogivande kan ni tänka.

Ja jag vet att jag kan tyckas vara konstig som gillar att tvätta och stryka men jag väljer helst att bara stå där i ångorna som strykjärnet pyser ut och stryka och vika.

Nu på senare tid har jag börjat att baka och laga mat mer än vanligt för att slippa tråkiga göromål, det är mer kreativt och roligare och definitivt mycket godare då man ska smaka av allt….

Idag baka jag och det blev semlebullar…

temlor 002.jpg

hade inte tänkt baka semlor i år men nu blev det så ändå…fast jag gjorde inte riktigt som jag brukar….

temlor 006.jpg

Jag gjorde Hjortron grottor eller varför inte Hjortron temlor….

Hjortron är så gott det kallas inte för norrlands guld för intet…

Rev mandelmassa och blandade i grädden och la en stor klick med sylt på och sen hatten pudrad med floursocker….jag är nöjd och de var fantastiskt goda…mina temlor….alla åt och tyckte som jag att de var goa.

Annars brukar de rata mandelmassan och ta bort den men se…det gick inte nu….

Imorgon ska jag nog städa lite för nu kommer jag inte undan längre… dammsög botten våningen idag och det fyllde väl hela dammsugar påsen bara det… dammfritt där nere och *fniss* imon ska jag fortsätta med att vara ”hygientekniker” och suga färdigt här uppe. Jaja jag hatar att städa men det är skönt när det är färdigt och då är man så nöjd med sig själv och unnar sig åter igen att njuta av livets goda….

Hellre lite skit i hörnen en ett rent helvete!!!!

6 svar to "Trött på vintern…jag gör vad som helst för att slippa göra tråkiga saker"

Men det där ser mumsigt ut! =)Kram!

Åh du ska veta att det var/är gott pröva? Jag tycker det är roligt att hitta på lite nytt, vanliga semlor kan man ju… =) kram vännen

pyssel maja ..du kan du …gott gott gott 🙂 kram

Ja vill du smaka som kom hit …du jag har så det räcker och blir över gumman. Tror nog att du är pysslig med om du bara vill. Det tror jag ialla fall…=)

Ja det ser verkligen gott ut! Jag kan väl också gilla att tvätta, men däremot inte att stryka. Jag får så ont i ryggen efter ett tag. Men jag gillar absolut inte skrynklade kläder, så det är ett måste, men det händer att mannen stryker sina skjortor själv.Bakar gör jag nog för mycket för ibland får jag skicka med lite med barn som varit hemma för att hälsa på, bara för att jag ska få lite utrymme i frysen.Visst väntar vi väl alla efter lite värme nu, eller?Önskar dig allt gott!Kram!

Ah jag har oxå för liten frys, vill du ha lite bullar så kom och hämta bara. Tror som du att alla vill ha sommar och värme nu.. men någon sa att 1935 typ så var vintern lika sträng som i år och då blev sommaren kanonvarm och skön ..så det ser jag fram emot . Allt gott till dig med …kram =)

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
