Min egna lilla vrå

Övning ger färdighet

Posted on: februari 10, 2010

Idag blev toppingen bättre i konsistensen och smakade betydligt bättre än förra gången. Hade i smält vit blockchoklad mums!

Men nu ska jag bara träna på att spritsa snyggt…

cupkakes 013.jpg

cupkakes 008.jpg

cupkakes 020.jpg

Men för att vara andra gången tycker jag att det blir godkänt. De blev alla unika och olika då jag inte vet hur man hanterar spritsen än.

Dessa cupcakes ska jag ta med till äldsta dottern i morgon som fyller 31, kära nån har jag så gamla barn, jag som inte känner mig äldre än 35.

Hm då jag jobbat natt hann jag ej baka muffinsen så de är köpta, men det var ju spritsa jag skulle öva på så det är ok.

 

10 svar to "Övning ger färdighet"

Mumsigt! Stort grattis till dottern!Kram, kram!

God topping denna gång, första gången blev för lös och inte lika god men då hade jag inte choklad i..Man behöver inte alltid ha tårta då man fyller år utan ottos små bakelser går lika bra…<3 kramkram

vad du är påhittig ..köpta muffin å fixa smetet ovan på ..perfekt träning ju ..å fina blev de 🙂

Min hjärna som är så seg av att jobba natt klarar av att tänka lite och det är jag glad över..man måste göra det lite smidigt för sig .. sen kanske resultatet inte blir som man tänkt men va gör det =)

Ser jätteläckert ut!Önskar dig en fin dag!

Tack, ska smaka på härligheten idag och hoppas att de smakar lika gott som det ser ut.=) önskar dig en fin dag ❤ med mycket sol för det sa meterologen igår att vi ska få!!

Det där gillade jag.. : ) Ha en jättehäftig dag!

Ah tack Viba…. ska ha en skön dag ialla fall har jag förrutsatt… får se vad dagen har att bjuda på…. solsken kanske då blir jag nöjd och glad…och så ska jag träffa barnbarna härligt..<3

Men Otto!Vad fina de blev! Vilka härliga bilder du får till…! Jag gillar dem verkligen.Får jag inte låna över några bilder till mig och visa dem där vad du har åstadkommit med spritsen du vann i tävlingen?!Jag försökte skriva en massa kommentarer här i din blogg igår, men det var ngt fel så hur jag än försökte vrida och vända på allt så gick det inte att skicka några kommentarer alls…! Förargligt, förbaskat!Jag såg de andra cupcakes’en också… och det var inget dåligt försök ändå för att vara första gången! De ser goda ut de här cupcakes’en!Och jag känner mig väldigt hedrad att jag kan inspirera dig och kanske några andra 🙂 det gör mig varm i hjärtat.Puss och kram 🙂

Visst Malin får du låna några bilder…. dessa cupcakes smakade bättre än de första…då blev frostingen för lös och smakade surt för jag tog i för mycket citronsaft…de här var mycket bättre, jag hade ju vit choklad i så smaken var ljuvlig…Jaha då är det bara att köra på med spritsen i högsta hugg…. men det var svårt tycker jag…Pözz o kram till dig

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
