Min egna lilla vrå

Fototriss…klara färdiga..gå

Posted on: januari 24, 2010

KLARA..

 

fototrissklara färdiga gå 018.jpg

 

 FÄRDIGA…

fototrissklara färdiga gå 016.jpg

GÅ…

fototrissklara färdiga gå 017.jpg

32 svar to "Fototriss…klara färdiga..gå"

Vilken bra tolkning av temat!

Tack …det föll sig bara så att jag bakade idag, sista bilden ville jag att nån skulle äta frallan men ingen ville ställa upp… så då blev det som det blev , mjölpåsar och annat innehåll ❤

Mmmm, va hungrig jag blev nu. Kan nästan känna hur det doftar av nybakt. Härligt. Klockren triss.

Tackar… de var förträffligt goda dessa frallor som kalljäst över natten…

Ja de såg riktigt goda ut. Borde baka jag med istället för att sitta här vid datorn och slöa. Anna-Karin

Ah om inte annat så är det varmt och skönt vid spis och ugn…Ottokram

Läcker tolkning – och goda bullar verkar det som :)Mia

Jag baka idag och så blev det en triss…<3

Underbar triss som får det att vatttnas i munnen. Tror det är receptet jag just läste i tidningen Mersmak som jag tänkte klippa ut :).

De va goa vill jag lova och receptet hitta jag i Mersmak. Lätta att göra men jag hade ingen form så jag tog muffinsformar..men de var lite svåra att få ur formarna.Jag rekommenderar dig att baka dem…

Det såg ju jätte härligt ut och här fick man nu se hur det gick till 😉

De var lätta att göra… :))

Behöver man säga att jag vill smaka…bara doften som saknas.

Synd att du inte kan känna hur gott de doftade då de var nybakade de var ljuvligt goda kan jag lova dig…

mmmm de där så goa ut ..härlgit att du fick nergi å baka …..min energi att görs keso/ägg/ost brödet har inte infunnit sig

Ah enkla att göra, kalljäs över natten och simsalabim färsbakade fallor till frukost…<3

Såg härligt gott ut! Jag älskade att baka innan jag blev sjuk. Nu blir det nån kladdkaka elr sockerkaka på sin höjd! kramizar o njut av ditt bröd!

Det är enkelt Sara kalljäs över natten och baka ut nästa dag…kram

Det där så jättegott ut :-)Kram/Pluppa

De var görgoa…<3

tack för din inspiration 🙂 får se om jag får tillbaka webbcameran av tösen så ska jag lägga ut en bild på mina halvmisslyckade brön he he

Dom böna vill jag gärna se He He :))

Den trissen var goo 😉

Jättegoa 😉

Har du läst http://www.kulusoy.blogg.se? känner ni varandra? Ser att hon kommenterat här, och hur får man tag på henne? Hon som skriver om hedersvåld??

Ingen aning vem hon är…

Matig triss.Superbra.Har själv bakat idag, min mors brödkakor.Har också delar av hennes utrustning, kakspade och ”kakepeck”.

Ah tack frallorna var görgoa…

Fiffig triss! Hoppas det smakade gott, tycker inte de ser så goda ut. Linfrön, är inte det lite laxerande? Hmm. Men riktigt bra triss, inser att liknande kunde ju jag gjort (men helt andra bakverk!). Kanske dags baka ihop någon paj? Men imorgon blir det premiärsemla! 😉

Tack…linfrö är nyttigt och fiberrikt…gott och bra för magen. Hm de ser kanske inte så goa ut men de var saftiga,smakrika och goda. Bättre än torrt köpebröd… min dotter gillade dem inte för att det var frukt och russin i… möjligt att det är ett vuxenbröd : ))

Tja, jag är nog rätt barnslig… kanske därför jag inte lockas så mycket av ditt bak? 🙂 Är inte förtjust av bullar och bakverk fulla med torkad frukt och annat. Men som snacks gillar jag torkad frukt, det känns nyttigare än choklad och chips. Det tog nästan två år från grundsprängande till färdigt hus och försäljningen av lägenheterna har gått trögt. Säkert orsakat av finanskrisen det med.

Nä det är många som tycker att frukt i bröd är gott…men smaken är ju som baken -olika och jag tycker om det men får äta dem själv här hemma då de andra inte vill ha. Så detta bak var egoistiskt 🙂

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
