Min egna lilla vrå

Molly och Lukas

Posted on: januari 11, 2010

Upp i ottan och fixa lite hemma, åka till stallet och sedan iväg till min äldsta dotter som jag inte träffar så ofta för vi bor en bit ifrån varandra, ca 3mil är det dit så vi ses inte så ofta som jag hade velat.

Min andra dotter bor bara två gator upp från mig så vi ses varje vecka och äldsta barnbarnet Pontus brukar stanna till hos mig ibland på väg hem från skolan. Så gjorde han idag drack lite och gjorde en läxa här. Det är mysigt när de små liven kommer självmant.

Min andra två barnbarn bor ju lite längre bort så det blir inte några spontana besök av dem , för att träffas måste man bestämma innan för att passa in lediga dagar och det är inte så lätt då dottern jobbar mycket.

Men idag passade det bra, jag åkte dit med Semlor och kanelbullar, och blev varmt välkommnad med kramar och pussar av två glada små barn 4 och 2 år gamla. 

Här är Molly och Lukas….ett ca 2 år gammalt kort.

2008 015.jpg

Vi åt middag, torsk och potatis, Molly den lilla åt som en häst hon gillar fisk och Lukas åt han med men inte lika glupskt.

Sen ville Lukas ha fika men vi bestämmde att vi skulle gå ut i det vackra vädret en stund och gräva bort snön på altanen och vi gjorde en stor snöhög av snön som gick oss upp till knäna. Av den ska Lukas göra en snökoja nästa gång de är lediga för idag var snön för lös att gräva i.

Vi hade roligt i snön idag men lilla Molly frös och gick in tidigare än jag och Lukas som gjorde färdigt snöhögen och skottade en gång till framsidan. Vi gick en promenad och Lukas satt halva vägen på sin pulka och påminnde mig om gång efter gång att jag måste gå på kanten för det kom bilar. Bra Lukas mormor måste tänka på det.

Sen var det dags att gå in, Mollys fötter hade tinat och jag tyckte nog att hennes vinterstövlar var lite för små, små fötter växer fort och skor behöver bytas ganska ofta på småbarn. Letade rätt på ett par stövlar i en låda i källaren str 26, lite stora men de blev bättre så nu slipper nog Molly frysa, så bra att man har fler att ärva av.

Så var det då dags för fikat… Kaffe, saft, kanelbulle och semla. Lukas och Molly fick varsin semla, Molly visste inte till sig och greppade bullen och fick grädde överrallt men va gör det. Jag och dottern åt  det som de inte orkade, Molly gillar kanelbulle bättre och åt några små ur påsen jag köpt…. Lukas ville bjuda på kokosbollar som han bett mamma köpa men jag orkade inte men han lät mig glatt smaka med en sked. Så givmild så…

Mätta och belåtna lekte vi sedan en stund och myste. Åh va jag har saknat de små liven, sist vi sågs var på juldan här hos mig… de växer så fort och har förrändras var gång man träffas…. så vips är de stora…. Nu måste vi ses lite oftare.

När jag så var redo att åka hem sa Molly – Neej neej och sprang och kramde mig och gav mig en blöt puss. Hon pratar inte så mycket men det kunde hon förmedla… att hon inte ville att jag skulle åka hem….. mer pusskalas och så vinka i fönstret.

Det var en rolig dag… barn är för sköna och roliga att vara med…

Lilla Molly med sitt fina halsband som hon fått av moster IZA

Julafton 024.jpg

Lukas

2008 010.jpg

6 svar to "Molly och Lukas"

Du verkar haft en riktigt mysig dag, med fina barnbarn:))Kram

Jodå men önskar att jag hann träffa dem lite oftare bara…älskar barn …. Kram

Mysig dag och fina bilder. Söta barnbarn! =)Kram, kram!

ja de är goa de små , det är äldsta dotterns gullegrisar…. mysigare kan man inte ha än att vara med de små…. de är så roliga…. kram kram tebax

vilka goa barnbarn, sååå söta. kramar på dig vännen/sarah

De är goa och så roliga att va med,Molly säger inte så mycket än men hon förstår och gör sig förstådd…. med ahh öhh osv kram

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
