Min egna lilla vrå

Sjukt…

Posted on: januari 7, 2010

Hos mig är det förskylt, började få ont i halsen igår kväll och vaknade med skallebank i morse.

Fick ta två alvedon och gick o la mig igen till tio… något bättre… läste äntligen ut ”När jag hör din röst” så jag kan börja på bok tre ”Ljudet av ditt hjärta”  nu i kväll då jag lägger mig.

Har alltid en bok på gång och läser lite av varje. Mest verklighetskildringar, sanna berättelser och ibland deckare, Läckberg och  Marklunds böcker är bra.

En och annan roman kan det oxå bli och som nu då dottern vill att jag skla läsa Twiglight den osannolika kärleksagan mellan en vampyr och en människa. En trolig sekt visar sig vara en samling varulvar som heller inte är så vänligt sinnade alla gånger.

Många ungdomar är galna i denna historia och visst kan jag tycka att de är läsvärda men inte riktigt min stil, fortsätter ändå att läsa färdigt för jag är nyfiken på hur det ska sluta, ska Bella bli odödlig eller ska hon åldras normalt och hålla ihop med vampyren Edward ändå. Hm det återstår att se…

Eftersom det är sjukt här så får jag nog tid att läsa ett bra stycke i bok nr tre…

Hm de är allt lite beroendeframkallande ändå…

 

4 svar to "Sjukt…"

Det är flera yngre tjejer på jobbet som diskuterar vilt och livligt denna ”Twiglight”. Både boken och filmen. De tycker att jag – gamla gumman borde se och läsa storyn. Vet dock inte om det är något för mig. ;-)Hoppas du kryar på dig snart!Kram

Ah det är inte riktigt min typ av böcker men tillräckligt intressant för att läsa ändå…läs en så kan du inte låta bli att läsa de andra…. Idag är min näsa röd som mulen på Rudolf men halsen mår lite bättre…. KRAM

förr låg jag alltid å läste..till å med med ficklampa under täcket för att inte störa ..hahaha ..saknar det verkligen …mina händer domnar .kan inte ligga å hålla i en bok ..tråkigt som bara den …å att ligga å lyssna på en ljudbok ..går inte …då somnar jag hehehe …mm verkar som om nån rejäl förkylning härjar i landet ..bläää …krya på dig vännen ..kram

Men finns det inte bokstöd att ha i knät då man ligger i sängen och läser? Jag kan inte tänka mig ett liv utan böcker…. det är min verklighetsflykt… och avkoppling. Ja håller med dig… tror oxå att förskylningen är landsomfattande… men inte konstigt man blir förskyld för det är ju råkallt ute… och jag som måste vara i stallet varje dag…. ska ta med varmt te upp idag… Kram till dig oxå kompis

Kommentera

Kategorier

Arkiv

Mest klickade

  • Inget

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
