Min egna lilla vrå

Vägen till mannens hjärta

Posted on: januari 6, 2010

Jag var inte redo för ett förhållande och hade varit själv i 7 år med mina stora flickor och så ringer karlen som han lovat men tre veckor för sent.

Hade haft en storstädningsdag och kännde mig som en disktrasa där jag gick omkring med dammsugaren då det ringde. Äldsta dottern svara och sa att det var en felringning.  Det ringde igen och samma sak upprepade sig. Den tredja gången svarade jag och då fick jag veta vem som var på tråden. Han fick panik och la på då dottern svarade för han trodde att jag var GIFT hör och häpna och han ville inte förstöra något.

HALLO ringer du nu, trodde att han glömt nummret för han skrev inte upp det, men nej då han hade varit på jobb och inte hunnit med att ringa, hade mellansverige som distrikt och sov mycket hemifrån.

Nu var han vid vår affär och ville komma på besök…. ah panik …. javisst kom du … la på och fick en himla fart med att fixa till min look så att den passade för ett besök från den yttre världen.

Han kom och han tog oss alla tre med storm… lagom till middag… Italiensk köttfärsås med morötter och rödvin plus spagetti.

Efter den gången så kom han oftare och oftare. Första kvällen stannade han hela natten och  vi pratade om allt mellan himmel och jord. Den natten startade kriget i Kuwait och operation Ökenstorm. Så vad bådar det för gott om nu det var ett tecken … men visst  vi har haft det stormigt många gånger men de bra stunderna har varit fler så det goda väger allt över.

Jag tror att han stannade kvar hos mig pga Köttfärssåsen för vägen till mannens hjärta går genom magen har jag hört…

Hjärtformad stubbe

Höst 2009 Brunnstorp 049.jpg

8 svar to "Vägen till mannens hjärta"

Och eftersom han själv inte kunde laga mat när han träffade dig så tror jag han tyckte om dig extra mycket. Jag minns när han ringde till ingrid och frågade om hur man gör köttbullar 🙂 Fast jag ringer ju dig än idag och frågar hur man gör. =)

jaaa Det var kanske så, fast han låtsade inte om att han frågat sin mor om hjälp utan det kom fram långt senare när Ingrid frågade om han lyckats bra med köttfärssåsen…. haha så det kan gå…

härligt …tänk så det bara kan bli ..si så där helt plötsligt …kram

Yes han tog mig verkligen med storm…<3

Härligt att hitta Kärleken så. Önskar dig en god fortsättning!

ah det är nitton år sedan precis idag som vi träffades första gången. Vi var tre tjejer som gav ett nyårslöfte att vi alla skulle hitta någon just detta år 1991 och det gjorde vi…

19 år… jag gläds med dig för visst är det härligt med en ”livs kärlek” som man kan hålla fast vid. Själv firar jag o min älskling snart 33 år… jag var 18 och han 19 och vi har bott ihop så länge som vi känt varandra. Riktigt härligt du och jag har det!

WOW shit va länge ni hållt ihop…härligt …. visst är det så när man kan hålla ihop år efter år… åren har gått så fort bara… men har många härliga år kvar…

Kommentera

Kategorier

Arkiv

AB blogg american appelpie angordning hästpsykologi Bad gateway bakbunden bitter barnbarn barnbarnen boktips Dagsutflykt Hjo bakad potatis shopping hem och hobby loppis antikt Dikt Dilemma trött curling lat Elvis Shickzal King of rock elände ödesdigert telefonsamtal Eva dahlgren feed flickan som lekte med elden Wienerbröd fotobloggen 4 youre eyes Fototriss ljus fötter jordgubbar vin värmebölja girighet misstänksamhet Gissa temat Hemimamma hep stars himlen kyrkogården clabbe mamma pappa Hsp High sensitiv person karaktärsdrag hästar Rockan importera exportera filer James Blunt magnetarmband jogging träning muskler fett semester Jordgubbsmuffins Klart fix optik Klokord lagar löften arv mål lilla sofie Madonna Madonna Express yourself Michael Jackson MJ MJ RIP musik orosmoln cupcakes pappa pappa tandis rotfyllning Gustav Wasa pocoloco midsommarblommor regn orup release me livet rss pinga rött vitt blått Schickzal sevdabo femkamp grill svin shining light Shoreline Anna Ternheim sinatra lee the corrs bono sinnesrobönen självporträtt skitlag AB bloggen snus mat handla såpa BH Lumene sol brassestol bok bad vätterstranden sommarfrulle jordgubbar sommar gröngräs Sorg håll huvudet högt Spökar energi närvaro pappa Stefan Liv strömavbrott åska tandläkaren fynd semester sol brasestol Techno telefonsamtal telefonångest these boots are made for walking trött jobb sovpass upplösning medium stor bild utflykt fika räkmacka specialare vård människor värdighet Änglakort ängeln i rummet ödetorpet
